X




[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Streszczenie pozwala naczelnemu kierownictwu szybko odnalezć najważniejsze punkty planu.Postreszczeniu powinien być zamieszczony spis treści.3.6.2 Audyt marketingowyAudyt marketingowy to systematyczne i okresowe badanie otoczenia firmy, jej celów, strategii idziałań, zmierzające do określenia tych obszarów, gdzie mogą wystąpić problemy lub szansę orazzasugerowania planu działań mających poprawić sprawność marketingową firmy.Ta pierwsza zzasadniczych części planu opisuje rynek docelowy i pozycję firmy na nim (w tablicy 3.2 podane sąstawiane przy tej okazji pytania).Powinna się rozpoczynać odTablica 3.2 Pytania stawiane w ramach audytu marketingowegoAudyt otoczenia marketingowegoMAKROOTOCZENIE1.Demograficzne.Jakie główne trendy demograficzne stwarzają zagrożenia i szansę dla naszej firny?2.Gospodarcze.Jakie wydarzenia w dziedzinie dochodów, cen, oszczędności i kredytów będą miały wpływ na firmę?3.Przyrodnicze.Jaki jest pogląd na koszt i dostępność zasobów naturalnych oraz energii? Czy firma jest odpowiedzialnaekologicznie?4.Techniczne.Jakie zachodzą zmiany technologiczne? Jaka jest pozycja firmy w dziedzinie technologii?5.Polityczne.Jakie obecne i proponowane przepisy wpłyną na strategię firmy?6.Kulturowe.Jaka jest postawa opinii publicznej wobec działalności firmy i jej produktów? Jakie zmiany stylu życia konsumentówmogą mieć na to wpływ?OTOCZENIE ZADANIA1.Rynki.Co się dzieje z wielkością rynku, jego wzrostem, rozkładem geograficznym i dochodowością? Jakie są główne segmentyrynku?2.Klienci.Jak klienci oceniają firmę pod względem jakości produktu, obsługi i cen? W jaki sposób podejmują decyzje nabywcze?3.Konkurenci.Kim są główni konkurenci? Jakie są ich strategie, udziały w rynku oraz silne i słabe strony?4.Kanały.Z jakich głównych kanałów korzysta firma podczas dystrybucji produktów do konsumenta? Jak sprawne są te kanały?5.Dostawcy.Jakie trendy mają wpływ na dostawców? Jaki jest pogląd na dostępność kluczowych środków produkcji?6.Inne podmioty rynkowe.Jakie kluczowe grupy podmiotów rynkowych stwarzają problemy lub dają szansę? Jak firma powinna siędo nich odnosić?AUDYT STRATEGU MARKETINGOWEJ1.Misja.Czy misja jest jasno sformułowana i zorientowana rynkowo?2.Cele.Czy firma postawiła sobie jasne cele mogące pokierować planowaniem marketingowym i wydajnością? Czy te cele pasują dosilnych i słabych stron firmy?3.Strategia.Czy firma dysponuje solidną strategią marketingową pozwalającą na osiągnięcie celów?4.Preliminarze finansowe.Czy firma zaplanowała odpowiednie zasoby dla poszczególnych segmentów, produktów, terytoriów ielementów marketingu-mix?AUDYT ORGANIZACJI MARKETINGU1.Struktura formalna.Czy kierujący działem marketingu ma wystarczającą władzę nad działaniami mogącymi wpływać na zadowolenieklientów? Czy struktura tych działań jest optymalna względem wytycznych funkcji, produktu, rynków i terytoriów?2.Sprawność funkcjonalna.Czy działy marketingu, sprzedaży i inne skutecznie się porozumiewają? Czy personel jest dobrzewyszkolony, nadzorowany, motywowany i oceniany?3.Sprawność interfunkcyjna (kontaktów).Czy personel działa dobrze na styku różnych funkcji: marketingu z produkcją, badaniami irozwojem, zakupami, zarządzaniem kadrami itp.?58 AUDYT SYSTEM�W MARKETINGOWYCH1.System informacji marketingowej.Czy system wywiadowczy marketingu dostarcza aktualnych i terminowych informacji o wydarze-niach? Czy decydenci efektywnie wykorzystują badania marketingowe?2.System planowania.Czy firma przygotowuje plany roczne, długoterminowe i strategiczne? Czy są one wykorzystywane?3.System kontroli marketingowej.Czy osiąga się cele planów rocznych ? Czy kierownictwo analizuje okresowo sprzedaż izyskowność produktów, rynków, terytoriów i kanałów?4.Rozwój nowych produktów.Czy firma jest dobrze zorganizowana, by zbierać, generować i dokonywać przeglądu nowych ideiproduktu? Czy przeprowadza odpowiednie testowanie produktów i rynków? Czy powiodło się jej z nowymi produktami?AUDYT PRODUKTYWNOZCI1.Analiza zyskowności.Jak zyskowne dla firmy są poszczególne produkty, rynki, terytoria i kanały? Czy firma powinna wejść na któryśz segmentów przedsięwzięcia, rozszerzyć działalność, czy też wycofać się? Jakie byłyby tego konsekwencje?2.Analiza efektywności kosztowej.Czy są obszary działania, w których ponosi się nadmierne koszty? Jak można zredukować tekoszty?AUDYT FUNKCJI MARKETINGOWEJ1.Produkty.Czy firma opracowała trafne cele dotyczące linii produktu? Czy niektóre produkty należałoby wycofać? Czy powinno siędodać pewne nowe produkty? Czy pewne produkty mogłyby skorzystać na wprowadzeniu zmian dotyczących jakości, wzornictwa lubcech użytkowych?2.Ceny.Jakie są cele, polityki, strategie i procedury firmy w zakresie cen? Czy ceny stosowane przez firmę odpowiadają wartościpostrzeganej przez klientów? Czy promocje cenowe są właściwie wykorzystywane?3.Dystrybucja.Jakie są cele i strategie dystrybucji? Czy pokrycie rynku i obsługa są na odpowiednim poziomie? Czy istniejące kanałypowinny być zmienione lub uzupełnione nowymi?4.Reklama, promocja sprzedaży i nagłośnienie.Jakie są cele promocji firmy? Jak wyznacza się preliminarz wydatków? Czy jest onwystarczający? Czy przesłania reklamowe i stosowane media są dobrze rozwinięte i należycie odbierane? Czy firma dysponuje dobrzerozwiniętymi programami promocji sprzedaży i public relations?5.Sprzedawcy [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.