[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W innych kulturach, zwłaszcza angielskiej czy amerykańskiej, postać klauna budzi sympatię pojawia się więc często.Jednak jej mechaniczne przeniesienie do Polski jest pomyłką.Wracając do klaunów.Rozmawiając z dziećmi dowiedziałam się, że postacie te wcale nie budzą u większości z nich sympatii.Wręcz przeciwnie, budzą w nich strach.Słyszałam także wśród znajomych uszczypliwe uwagi pod adresem OMO za łatwość, z jaką jej bohaterowie przyjmują zapewnienia przedstawiciela firmy.W krajach zachodnich próbuje się uniknąć takich sytuacji.Reklamy przechodzą przez testy zrozumiałości i wpływu emocjonalnego konsumenta, zanim zostaną opublikowane.Co ciekawe, pomiary te robi się niezwykle skrupulatnie, np.dzieląc reklamy na kilkusekundowe segmenty i badając każdy z nich osobno wiele razy na losowo wybranych konsumentach.Nawiasem mówiąc, każda profesjonalna agencja właśnie na podstawie danych o zrozumiałości i wpływie emocjonalnym wybiera najlepsze warianty reklamy.RYZYKO BŁĘDUDoświadczenia psychologii i socjologii uczą, że niełatwo jest badać ludzkie opinie.Większość z nas całkiem nieświadomie stara się pokazać z jak najlepszej strony albo ukrywa swoje rzeczywiste poglądy, bojąc się publicznej oceny.Wyobraźcie sobie kobietę pospiesznie owinięta w płaszcz kąpielowy i ociekającą wodą, gdy otwiera swoje drzwi domu i zostaje zapytana przez ankietera o swoje poglądy na temat polityki rolnej krajów Trzeciego Świata.Jak myślicie, co odpowie? Prawdopodobnie cokolwiek aby pozbyć się natręta.Podobnie mogą się zachować i zachowują się osoby ankietowane przez telefon, gdy przerwie im się robienie czegoś ważnego.Należy przestrzec przed niebezpiecznym złudzeniem, że dobra reklamę można łatwo rozpoznać, tak samo jak złą.Intuicje są jednak bardzo zwodnicze.ROZDZIAŁ IIIREKLAMA TELEWIZYJNAWSTĘPNa przestrzeni ostatnich kilkunastu lat udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę w mass mediach wzrósł w Europie Zachodniej z 20% do niemal 30%, zaś w USA przekroczył w 1992 roku poziom 35 %.Teraz sięga ponad 50%.Polska lokuje się w tak zwanym gronie „ potęg telewizyjnych”, takich jak Włochy i Brazylia, gdzie wydatki na reklamę przekraczają 60% ogółu wydatków na reklamę w mass mediach.Po reklamę telewizyjną sięgają najczęściej domy sprzedaży wysyłkowej.W czołówce lokują się także producenci proszków do prania, margaryny oraz napojów gazowanych i herbaty.CZAS ANTENOWY I WARUNKI JEGO ZAKUPUReklama telewizyjna jest w Polsce najdroższą formą promocji.Koszt serii filmów reklamowych, których długość nie przekracza 5 minut projekcji jest porównywalny z budżetem niskonakładowego 90 - minutowego filmu fabularnego.Na produkcję 30 - sekundowej reklamówki trzeba przeznaczyć przeciętnie 70 000 - 100 000 zł, zaś jednokrotna emisja w TVP to suma rzędu 1500 - 42 000 mln zł w zależności od godziny i dnia nadania.Koszty emisji zależą od wielkości stacji, jej zasięgu i od godziny emisji.Do niedawna ceny reklam w TVP nie zależały od pory roku.Dopiero teraz wprowadzone zostały nowe ustalenia i obniża się cenę emisji w miesiącach wakacyjnych i zimowych - np.o 10% ( lipie, sierpień, styczeń, luty).Cennik podstawowy TVP zmienia się średnio 2 razy w roku.Oprócz cennika i ramówki telewizja publikuje też w okresach trzymiesięcznych propozycje programowe , co ma ułatwić planowanie kampanii.Biuro reklamy TVP jest coraz bardziej „ elastyczne „: przygotowując nowe cenniki podwyższa ceny w tych porach, kiedy oglądalność wzrasta „ np.jeśli jakiś serial lub konkurs telewizyjny zdobył duże uznanie i zainteresowanie, zwiększając tym samym swoją publiczność).Na tej samej zasadzie tworzy nowe bloki reklamowe, jeśli jest takie zapotrzebowanie, a także obniża ceny w godzinach mniejszej oglądalności.Oddzielne cenniki są przygotowywane na specjalne okazje, jak np [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.W innych kulturach, zwłaszcza angielskiej czy amerykańskiej, postać klauna budzi sympatię pojawia się więc często.Jednak jej mechaniczne przeniesienie do Polski jest pomyłką.Wracając do klaunów.Rozmawiając z dziećmi dowiedziałam się, że postacie te wcale nie budzą u większości z nich sympatii.Wręcz przeciwnie, budzą w nich strach.Słyszałam także wśród znajomych uszczypliwe uwagi pod adresem OMO za łatwość, z jaką jej bohaterowie przyjmują zapewnienia przedstawiciela firmy.W krajach zachodnich próbuje się uniknąć takich sytuacji.Reklamy przechodzą przez testy zrozumiałości i wpływu emocjonalnego konsumenta, zanim zostaną opublikowane.Co ciekawe, pomiary te robi się niezwykle skrupulatnie, np.dzieląc reklamy na kilkusekundowe segmenty i badając każdy z nich osobno wiele razy na losowo wybranych konsumentach.Nawiasem mówiąc, każda profesjonalna agencja właśnie na podstawie danych o zrozumiałości i wpływie emocjonalnym wybiera najlepsze warianty reklamy.RYZYKO BŁĘDUDoświadczenia psychologii i socjologii uczą, że niełatwo jest badać ludzkie opinie.Większość z nas całkiem nieświadomie stara się pokazać z jak najlepszej strony albo ukrywa swoje rzeczywiste poglądy, bojąc się publicznej oceny.Wyobraźcie sobie kobietę pospiesznie owinięta w płaszcz kąpielowy i ociekającą wodą, gdy otwiera swoje drzwi domu i zostaje zapytana przez ankietera o swoje poglądy na temat polityki rolnej krajów Trzeciego Świata.Jak myślicie, co odpowie? Prawdopodobnie cokolwiek aby pozbyć się natręta.Podobnie mogą się zachować i zachowują się osoby ankietowane przez telefon, gdy przerwie im się robienie czegoś ważnego.Należy przestrzec przed niebezpiecznym złudzeniem, że dobra reklamę można łatwo rozpoznać, tak samo jak złą.Intuicje są jednak bardzo zwodnicze.ROZDZIAŁ IIIREKLAMA TELEWIZYJNAWSTĘPNa przestrzeni ostatnich kilkunastu lat udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę w mass mediach wzrósł w Europie Zachodniej z 20% do niemal 30%, zaś w USA przekroczył w 1992 roku poziom 35 %.Teraz sięga ponad 50%.Polska lokuje się w tak zwanym gronie „ potęg telewizyjnych”, takich jak Włochy i Brazylia, gdzie wydatki na reklamę przekraczają 60% ogółu wydatków na reklamę w mass mediach.Po reklamę telewizyjną sięgają najczęściej domy sprzedaży wysyłkowej.W czołówce lokują się także producenci proszków do prania, margaryny oraz napojów gazowanych i herbaty.CZAS ANTENOWY I WARUNKI JEGO ZAKUPUReklama telewizyjna jest w Polsce najdroższą formą promocji.Koszt serii filmów reklamowych, których długość nie przekracza 5 minut projekcji jest porównywalny z budżetem niskonakładowego 90 - minutowego filmu fabularnego.Na produkcję 30 - sekundowej reklamówki trzeba przeznaczyć przeciętnie 70 000 - 100 000 zł, zaś jednokrotna emisja w TVP to suma rzędu 1500 - 42 000 mln zł w zależności od godziny i dnia nadania.Koszty emisji zależą od wielkości stacji, jej zasięgu i od godziny emisji.Do niedawna ceny reklam w TVP nie zależały od pory roku.Dopiero teraz wprowadzone zostały nowe ustalenia i obniża się cenę emisji w miesiącach wakacyjnych i zimowych - np.o 10% ( lipie, sierpień, styczeń, luty).Cennik podstawowy TVP zmienia się średnio 2 razy w roku.Oprócz cennika i ramówki telewizja publikuje też w okresach trzymiesięcznych propozycje programowe , co ma ułatwić planowanie kampanii.Biuro reklamy TVP jest coraz bardziej „ elastyczne „: przygotowując nowe cenniki podwyższa ceny w tych porach, kiedy oglądalność wzrasta „ np.jeśli jakiś serial lub konkurs telewizyjny zdobył duże uznanie i zainteresowanie, zwiększając tym samym swoją publiczność).Na tej samej zasadzie tworzy nowe bloki reklamowe, jeśli jest takie zapotrzebowanie, a także obniża ceny w godzinach mniejszej oglądalności.Oddzielne cenniki są przygotowywane na specjalne okazje, jak np [ Pobierz całość w formacie PDF ]