[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.8.Usługi turystyczne spełniają, podobnie jak inne usługi, ważne funkcje społeczne.Zapewniając wypoczynek, umożliwiają pełną re­produkcję sił biologicznych i psychicznych zużytych w procesie pracy i nauki oraz podczas innych obowiązkowych czynności współczes­nego człowieka.Poprawnie funkcjonujący rynek może również two­rzyć warunki rozwoju osobowości człowieka wypoczywającego.Ten aspekt rozwoju usług turystycznych tkwi głównie w społecznych funkcjach czasu wolnego.Wiadomo zaś, że turystyka należy współ­cześnie do najdoskonalszych form zagospodarowania tej kategorii czasu.9.Usługi turystyczne, podobnie zresztą jak wszystkie usługi, tworzą podstawę różnorodnej działalności gospodarczej.Ekonomiczny sens tych usług polega jednak na tym, iż są one rozwijane ze względu na inne, niż w stałym miejscu zamieszkania turysty, warunki życia i nowe potrzeby, jakie się rodzą podczas podróży turystycznej.W tym sensie są one ważnym, a niekiedy jedynym czynnikiem rozwoju miejscowości zasobnych w walory turystyczne, głównie naturalne.10.Znaczna część usług turystycznych w Polsce ma charakter rynkowy.W tej mierze są one w pełni lub częściowo odpłatne.Niektóre z nich są turyście świadczone bezpłatnie, jak np.usługi celne czy informacyjne.11.Usługi turystyczne w Polsce, szczególnie w zakresie noclegu i gastronomii, cechuje już wyraźnie rynek nabywcy.Należy w tym dostrzegać konieczność zastosowania nowoczesnych metod badań rynku.Bibliografia„Marketing w turystyce” Ch.Robinson PWE Warszawa 1997r.Rola turystyki w rozwoju regionu Bytów 1996r.„Turystyka” W.W.Gaworecki PWE Warszawa 1948r.Wyd.II [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl