[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wynika z chęci uzyskania tzw.korzyści skali�� Tendencja II: stawia sobie za cel wyodrębnienie maksymalniehomogenicznych segmentów kosztem zwiększenia ich liczbyWykład 11, 15.12.2015Temat: Budowa strategii marketingowychprzedsiębiorstwa.Dobór marketingu-mixZ filozofii marketingu wynikają określone, ogólne zasady postępowaniaukierunkowujące działalność praktyczną przedsiębiorstwa.Do zasad tych należą:34 STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKI�� Zasada celowego wyboru i kształtowania rynku przedsiębiorstwa�� Zasada badania rynku�� Zasada planowania działań rynkowych�� Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing-mix)�� Zasada kontroli skuteczności działań marketingowychMarketing-mix  kombinacja zmiennych kontrolowanych przez przedsiębiorstwo, któreumożliwia realizację celów strategicznych.�� Pojęcie to stosuje się do określania zbioru środków (instrumentów), które sąnarzędziami działań operatywnych przedsiębiorstwa�� Do kompozycji tych narzędzi zalicza się: produkt, cenę, dystrybucję i promocję(tzw.4P).Programowanie kompozycji marketingowej  produktProdukt w rozumieniu marketingowym to dobro lub usługa zdolna do zaspokojeniapotrzeb ludzkich lub organizacji (przedsiębiorstwa), a więc wszystko co możnazaoferować nabywcom.Wyróżnia się kilka warstw opisujących produkt:�� Rdzeń  istota produktu, czyli podstawowa korzyść, którą osiągnie nabywca�� Produkt rzeczywisty  oferowany nabywcy przedmiot o ściśle określonychcechach materialnych, parametrach technicznych, itp.�� Produkt wzbogacony  produkt rzeczywisty oraz zestaw usług towarzyszącychjego sprzedaży, (warunki sprzedaży, zakres usług przy  i posprzedażowych,kampania promocyjna)Każdy produkt utrzymuje się na rynku przez określony czas, przechodząc przez pewnefazy, które składają się na tzw.Cykl życia produktu.Każdej fazie przyporządkowane są inne, specyficzne dla niej, działania marketingowe.35 STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJ E WSKIReasumując, w zakresie produktu programowanie kompozycji marketingowejdotyczy:�� Asortymentu (szerokości, głębokości, długości)�� Marki (rodzinna, indywidualna, sprzedawcy itp.)�� Opakowania (wielkości, kolorystyki, rodzaju zastosowanego materiału itp.)�� Usług przed- i posprzedażowych (instrukcja obsługi, instalacja, dostarczenie doklienta, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny itp.)Programowanie kompozycji marketingowej  cena�� Zastosowanie ceny jako instrumentu marketingowego związane jest z realizacjąokreślonego celu, który jest pochodną celu strategii marketingowej orazwymaga powiązania (integracji) z pozostałymi elementami marketingu-mix�� W decyzjach cenowych muszą być uwzględniane oczekiwania cenowenabywców.Zarząd przedsiębiorstwa powinien wiedzieć, ile nabywcy są skłonnipłacić za oferowane produktyW zakresie ceny programowanie kompozycji marketingowej dotyczy przedewszystkim:�� Ceny podstawowej�� Systemów kredytowych (max.Wysokość kredytu, max.Okres udzielaniakredytu, zabezpieczenia kredytu, opłaty manipulacyjne, oprocentowanie)�� Warunków płatności (zwłaszcza odroczonych terminów płatności, następstwazwłoki w spłacaniu kredytu)�� Upustów, rabatów�� MarżProgramowanie kompozycji marketingowej  dystrybucjaProces dystrybucji obejmuje wszelkie czynności związane z pokonaniemprzestrzennych i czasowych różnic występujących między producentem,a nabywcom.Programowanie kompozycji marketingowej w zakresie dystrybucji obejmuje zatem:�� Logistykę�� Warunki dostawy�� Systemy sprzedaży (tradycyjne, nowoczesne  np.przez Internet)�� Kanały dystrybucji (realny przepływ towarów i środków pieniężnych)Programowanie kompozycji marketingowej  promocjaPromocja to kompleks środków (promotion-mix), za pomocą których przedsiębiorstwokomunikuje się z rynkiem, tzn.przekazuje informacje o swojej działalności i ofercierynkowej oraz nakłania do zapoznania się z nią (nabycia produktu)36 STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKICelem promocji jest�� Informowanie o działalności i ofercie rynkowej przedsiębiorstwa orazwarunkach jej nabycia�� Kształtowanie pożądanego wyobrażenia nabywców o przedsiębiorstwie i jegoproduktach.Efektem prawidłowo dobranych elementów marketingu-mix jest  taran zdolnyotworzyć przed nami i naszym produktem drzwi każdego rynkuProdukct Price Place PromotionBUDOWA STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIBIORSTWA.PODZIAA I URUCHOMIENIE ZRODK�W.Z teorii do praktyki�� Nawet najlepiej opracowana strategia, jeżeli pozostanie tylko na papierze nieprzyniesie żadnych efektów�� By uzyskać korzyści z wypracowanej strategii należy ją wdrożyć�� Dochodzimy więc do kluczowego momentu, czyli do podziału i uruchomieniaśrodków przyznanych przez Zarząd przedsiębiorstwaPodział i uruchomienie środkówObejmuje:1.Przygotowanie budżetu marketingowego2.Opracowanie kalendarza realizacji poszczególnych zadań i środkówpotrzebnych do ich realizacji3.Podział zadań i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za ich realizację4.Opracowanie mierników oceny działań marketingowych5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl