[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wynika z chÄ™ci uzyskania tzw.korzyÅ›ci skali·ð Tendencja II: stawia sobie za cel wyodrÄ™bnienie maksymalniehomogenicznych segmentów kosztem zwiÄ™kszenia ich liczbyWykÅ‚ad 11, 15.12.2015Temat: Budowa strategii marketingowychprzedsiÄ™biorstwa.Dobór marketingu-mixZ filozofii marketingu wynikajÄ… okreÅ›lone, ogólne zasady postÄ™powaniaukierunkowujÄ…ce dziaÅ‚alność praktycznÄ… przedsiÄ™biorstwa.Do zasad tych należą:34STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKI·ð Zasada celowego wyboru i ksztaÅ‚towania rynku przedsiÄ™biorstwa·ð Zasada badania rynku·ð Zasada planowania dziaÅ‚aÅ„ rynkowych·ð Zasada zintegrowanego oddziaÅ‚ywania na rynek (marketing-mix)·ð Zasada kontroli skutecznoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ marketingowychMarketing-mix kombinacja zmiennych kontrolowanych przez przedsiÄ™biorstwo, któreumożliwia realizacjÄ™ celów strategicznych.·ð PojÄ™cie to stosuje siÄ™ do okreÅ›lania zbioru Å›rodków (instrumentów), które sÄ…narzÄ™dziami dziaÅ‚aÅ„ operatywnych przedsiÄ™biorstwa·ð Do kompozycji tych narzÄ™dzi zalicza siÄ™: produkt, cenÄ™, dystrybucjÄ™ i promocjÄ™(tzw.4P).Programowanie kompozycji marketingowej produktProdukt w rozumieniu marketingowym to dobro lub usÅ‚uga zdolna do zaspokojeniapotrzeb ludzkich lub organizacji (przedsiÄ™biorstwa), a wiÄ™c wszystko co możnazaoferować nabywcom.Wyróżnia siÄ™ kilka warstw opisujÄ…cych produkt:·ð RdzeÅ„ istota produktu, czyli podstawowa korzyść, którÄ… osiÄ…gnie nabywca·ð Produkt rzeczywisty oferowany nabywcy przedmiot o Å›ciÅ›le okreÅ›lonychcechach materialnych, parametrach technicznych, itp.·ð Produkt wzbogacony produkt rzeczywisty oraz zestaw usÅ‚ug towarzyszÄ…cychjego sprzedaży, (warunki sprzedaży, zakres usÅ‚ug przy i posprzedażowych,kampania promocyjna)Każdy produkt utrzymuje siÄ™ na rynku przez okreÅ›lony czas, przechodzÄ…c przez pewnefazy, które skÅ‚adajÄ… siÄ™ na tzw.Cykl życia produktu.Każdej fazie przyporzÄ…dkowane sÄ… inne, specyficzne dla niej, dziaÅ‚ania marketingowe.35STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJ E WSKIReasumujÄ…c, w zakresie produktu programowanie kompozycji marketingowejdotyczy:·ð Asortymentu (szerokoÅ›ci, gÅ‚Ä™bokoÅ›ci, dÅ‚ugoÅ›ci)·ð Marki (rodzinna, indywidualna, sprzedawcy itp.)·ð Opakowania (wielkoÅ›ci, kolorystyki, rodzaju zastosowanego materiaÅ‚u itp.)·ð UsÅ‚ug przed- i posprzedażowych (instrukcja obsÅ‚ugi, instalacja, dostarczenie doklienta, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny itp.)Programowanie kompozycji marketingowej cena·ð Zastosowanie ceny jako instrumentu marketingowego zwiÄ…zane jest z realizacjÄ…okreÅ›lonego celu, który jest pochodnÄ… celu strategii marketingowej orazwymaga powiÄ…zania (integracji) z pozostaÅ‚ymi elementami marketingu-mix·ð W decyzjach cenowych muszÄ… być uwzglÄ™dniane oczekiwania cenowenabywców.ZarzÄ…d przedsiÄ™biorstwa powinien wiedzieć, ile nabywcy sÄ… skÅ‚onnipÅ‚acić za oferowane produktyW zakresie ceny programowanie kompozycji marketingowej dotyczy przedewszystkim:·ð Ceny podstawowej·ð Systemów kredytowych (max.Wysokość kredytu, max.Okres udzielaniakredytu, zabezpieczenia kredytu, opÅ‚aty manipulacyjne, oprocentowanie)·ð Warunków pÅ‚atnoÅ›ci (zwÅ‚aszcza odroczonych terminów pÅ‚atnoÅ›ci, nastÄ™pstwazwÅ‚oki w spÅ‚acaniu kredytu)·ð Upustów, rabatów·ð MarżProgramowanie kompozycji marketingowej dystrybucjaProces dystrybucji obejmuje wszelkie czynnoÅ›ci zwiÄ…zane z pokonaniemprzestrzennych i czasowych różnic wystÄ™pujÄ…cych miÄ™dzy producentem,a nabywcom.Programowanie kompozycji marketingowej w zakresie dystrybucji obejmuje zatem:·ð LogistykÄ™·ð Warunki dostawy·ð Systemy sprzedaży (tradycyjne, nowoczesne np.przez Internet)·ð KanaÅ‚y dystrybucji (realny przepÅ‚yw towarów i Å›rodków pieniężnych)Programowanie kompozycji marketingowej promocjaPromocja to kompleks Å›rodków (promotion-mix), za pomocÄ… których przedsiÄ™biorstwokomunikuje siÄ™ z rynkiem, tzn.przekazuje informacje o swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci i ofercierynkowej oraz nakÅ‚ania do zapoznania siÄ™ z niÄ… (nabycia produktu)36STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKICelem promocji jest·ð Informowanie o dziaÅ‚alnoÅ›ci i ofercie rynkowej przedsiÄ™biorstwa orazwarunkach jej nabycia·ð KsztaÅ‚towanie pożądanego wyobrażenia nabywców o przedsiÄ™biorstwie i jegoproduktach.Efektem prawidÅ‚owo dobranych elementów marketingu-mix jest taran zdolnyotworzyć przed nami i naszym produktem drzwi każdego rynkuProdukct Price Place PromotionBUDOWA STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIBIORSTWA.PODZIAA I URUCHOMIENIE ZRODKÓW.Z teorii do praktyki·ð Nawet najlepiej opracowana strategia, jeżeli pozostanie tylko na papierze nieprzyniesie żadnych efektów·ð By uzyskać korzyÅ›ci z wypracowanej strategii należy jÄ… wdrożyć·ð Dochodzimy wiÄ™c do kluczowego momentu, czyli do podziaÅ‚u i uruchomieniaÅ›rodków przyznanych przez ZarzÄ…d przedsiÄ™biorstwaPodziaÅ‚ i uruchomienie Å›rodkówObejmuje:1.Przygotowanie budżetu marketingowego2.Opracowanie kalendarza realizacji poszczególnych zadaÅ„ i Å›rodkówpotrzebnych do ich realizacji3.PodziaÅ‚ zadaÅ„ i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za ich realizacjÄ™4.Opracowanie mierników oceny dziaÅ‚aÅ„ marketingowych5 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Wynika z chÄ™ci uzyskania tzw.korzyÅ›ci skali·ð Tendencja II: stawia sobie za cel wyodrÄ™bnienie maksymalniehomogenicznych segmentów kosztem zwiÄ™kszenia ich liczbyWykÅ‚ad 11, 15.12.2015Temat: Budowa strategii marketingowychprzedsiÄ™biorstwa.Dobór marketingu-mixZ filozofii marketingu wynikajÄ… okreÅ›lone, ogólne zasady postÄ™powaniaukierunkowujÄ…ce dziaÅ‚alność praktycznÄ… przedsiÄ™biorstwa.Do zasad tych należą:34STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKI·ð Zasada celowego wyboru i ksztaÅ‚towania rynku przedsiÄ™biorstwa·ð Zasada badania rynku·ð Zasada planowania dziaÅ‚aÅ„ rynkowych·ð Zasada zintegrowanego oddziaÅ‚ywania na rynek (marketing-mix)·ð Zasada kontroli skutecznoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ marketingowychMarketing-mix kombinacja zmiennych kontrolowanych przez przedsiÄ™biorstwo, któreumożliwia realizacjÄ™ celów strategicznych.·ð PojÄ™cie to stosuje siÄ™ do okreÅ›lania zbioru Å›rodków (instrumentów), które sÄ…narzÄ™dziami dziaÅ‚aÅ„ operatywnych przedsiÄ™biorstwa·ð Do kompozycji tych narzÄ™dzi zalicza siÄ™: produkt, cenÄ™, dystrybucjÄ™ i promocjÄ™(tzw.4P).Programowanie kompozycji marketingowej produktProdukt w rozumieniu marketingowym to dobro lub usÅ‚uga zdolna do zaspokojeniapotrzeb ludzkich lub organizacji (przedsiÄ™biorstwa), a wiÄ™c wszystko co możnazaoferować nabywcom.Wyróżnia siÄ™ kilka warstw opisujÄ…cych produkt:·ð RdzeÅ„ istota produktu, czyli podstawowa korzyść, którÄ… osiÄ…gnie nabywca·ð Produkt rzeczywisty oferowany nabywcy przedmiot o Å›ciÅ›le okreÅ›lonychcechach materialnych, parametrach technicznych, itp.·ð Produkt wzbogacony produkt rzeczywisty oraz zestaw usÅ‚ug towarzyszÄ…cychjego sprzedaży, (warunki sprzedaży, zakres usÅ‚ug przy i posprzedażowych,kampania promocyjna)Każdy produkt utrzymuje siÄ™ na rynku przez okreÅ›lony czas, przechodzÄ…c przez pewnefazy, które skÅ‚adajÄ… siÄ™ na tzw.Cykl życia produktu.Każdej fazie przyporzÄ…dkowane sÄ… inne, specyficzne dla niej, dziaÅ‚ania marketingowe.35STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJ E WSKIReasumujÄ…c, w zakresie produktu programowanie kompozycji marketingowejdotyczy:·ð Asortymentu (szerokoÅ›ci, gÅ‚Ä™bokoÅ›ci, dÅ‚ugoÅ›ci)·ð Marki (rodzinna, indywidualna, sprzedawcy itp.)·ð Opakowania (wielkoÅ›ci, kolorystyki, rodzaju zastosowanego materiaÅ‚u itp.)·ð UsÅ‚ug przed- i posprzedażowych (instrukcja obsÅ‚ugi, instalacja, dostarczenie doklienta, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny itp.)Programowanie kompozycji marketingowej cena·ð Zastosowanie ceny jako instrumentu marketingowego zwiÄ…zane jest z realizacjÄ…okreÅ›lonego celu, który jest pochodnÄ… celu strategii marketingowej orazwymaga powiÄ…zania (integracji) z pozostaÅ‚ymi elementami marketingu-mix·ð W decyzjach cenowych muszÄ… być uwzglÄ™dniane oczekiwania cenowenabywców.ZarzÄ…d przedsiÄ™biorstwa powinien wiedzieć, ile nabywcy sÄ… skÅ‚onnipÅ‚acić za oferowane produktyW zakresie ceny programowanie kompozycji marketingowej dotyczy przedewszystkim:·ð Ceny podstawowej·ð Systemów kredytowych (max.Wysokość kredytu, max.Okres udzielaniakredytu, zabezpieczenia kredytu, opÅ‚aty manipulacyjne, oprocentowanie)·ð Warunków pÅ‚atnoÅ›ci (zwÅ‚aszcza odroczonych terminów pÅ‚atnoÅ›ci, nastÄ™pstwazwÅ‚oki w spÅ‚acaniu kredytu)·ð Upustów, rabatów·ð MarżProgramowanie kompozycji marketingowej dystrybucjaProces dystrybucji obejmuje wszelkie czynnoÅ›ci zwiÄ…zane z pokonaniemprzestrzennych i czasowych różnic wystÄ™pujÄ…cych miÄ™dzy producentem,a nabywcom.Programowanie kompozycji marketingowej w zakresie dystrybucji obejmuje zatem:·ð LogistykÄ™·ð Warunki dostawy·ð Systemy sprzedaży (tradycyjne, nowoczesne np.przez Internet)·ð KanaÅ‚y dystrybucji (realny przepÅ‚yw towarów i Å›rodków pieniężnych)Programowanie kompozycji marketingowej promocjaPromocja to kompleks Å›rodków (promotion-mix), za pomocÄ… których przedsiÄ™biorstwokomunikuje siÄ™ z rynkiem, tzn.przekazuje informacje o swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci i ofercierynkowej oraz nakÅ‚ania do zapoznania siÄ™ z niÄ… (nabycia produktu)36STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKICelem promocji jest·ð Informowanie o dziaÅ‚alnoÅ›ci i ofercie rynkowej przedsiÄ™biorstwa orazwarunkach jej nabycia·ð KsztaÅ‚towanie pożądanego wyobrażenia nabywców o przedsiÄ™biorstwie i jegoproduktach.Efektem prawidÅ‚owo dobranych elementów marketingu-mix jest taran zdolnyotworzyć przed nami i naszym produktem drzwi każdego rynkuProdukct Price Place PromotionBUDOWA STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIBIORSTWA.PODZIAA I URUCHOMIENIE ZRODKÓW.Z teorii do praktyki·ð Nawet najlepiej opracowana strategia, jeżeli pozostanie tylko na papierze nieprzyniesie żadnych efektów·ð By uzyskać korzyÅ›ci z wypracowanej strategii należy jÄ… wdrożyć·ð Dochodzimy wiÄ™c do kluczowego momentu, czyli do podziaÅ‚u i uruchomieniaÅ›rodków przyznanych przez ZarzÄ…d przedsiÄ™biorstwaPodziaÅ‚ i uruchomienie Å›rodkówObejmuje:1.Przygotowanie budżetu marketingowego2.Opracowanie kalendarza realizacji poszczególnych zadaÅ„ i Å›rodkówpotrzebnych do ich realizacji3.PodziaÅ‚ zadaÅ„ i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za ich realizacjÄ™4.Opracowanie mierników oceny dziaÅ‚aÅ„ marketingowych5 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]