[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wynika z chęci uzyskania tzw.korzyści skali�� Tendencja II: stawia sobie za cel wyodrębnienie maksymalniehomogenicznych segmentów kosztem zwiększenia ich liczbyWykład 11, 15.12.2015Temat: Budowa strategii marketingowychprzedsiębiorstwa.Dobór marketingu-mixZ filozofii marketingu wynikają określone, ogólne zasady postępowaniaukierunkowujące działalność praktyczną przedsiębiorstwa.Do zasad tych należą:34STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKI�� Zasada celowego wyboru i kształtowania rynku przedsiębiorstwa�� Zasada badania rynku�� Zasada planowania działań rynkowych�� Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing-mix)�� Zasada kontroli skuteczności działań marketingowychMarketing-mix kombinacja zmiennych kontrolowanych przez przedsiębiorstwo, któreumożliwia realizację celów strategicznych.�� Pojęcie to stosuje się do określania zbioru środków (instrumentów), które sąnarzędziami działań operatywnych przedsiębiorstwa�� Do kompozycji tych narzędzi zalicza się: produkt, cenę, dystrybucję i promocję(tzw.4P).Programowanie kompozycji marketingowej produktProdukt w rozumieniu marketingowym to dobro lub usługa zdolna do zaspokojeniapotrzeb ludzkich lub organizacji (przedsiębiorstwa), a więc wszystko co możnazaoferować nabywcom.Wyróżnia się kilka warstw opisujących produkt:�� Rdzeń istota produktu, czyli podstawowa korzyść, którą osiągnie nabywca�� Produkt rzeczywisty oferowany nabywcy przedmiot o ściśle określonychcechach materialnych, parametrach technicznych, itp.�� Produkt wzbogacony produkt rzeczywisty oraz zestaw usług towarzyszącychjego sprzedaży, (warunki sprzedaży, zakres usług przy i posprzedażowych,kampania promocyjna)Każdy produkt utrzymuje się na rynku przez określony czas, przechodząc przez pewnefazy, które składają się na tzw.Cykl życia produktu.Każdej fazie przyporządkowane są inne, specyficzne dla niej, działania marketingowe.35STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJ E WSKIReasumując, w zakresie produktu programowanie kompozycji marketingowejdotyczy:�� Asortymentu (szerokości, głębokości, długości)�� Marki (rodzinna, indywidualna, sprzedawcy itp.)�� Opakowania (wielkości, kolorystyki, rodzaju zastosowanego materiału itp.)�� Usług przed- i posprzedażowych (instrukcja obsługi, instalacja, dostarczenie doklienta, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny itp.)Programowanie kompozycji marketingowej cena�� Zastosowanie ceny jako instrumentu marketingowego związane jest z realizacjąokreślonego celu, który jest pochodną celu strategii marketingowej orazwymaga powiązania (integracji) z pozostałymi elementami marketingu-mix�� W decyzjach cenowych muszą być uwzględniane oczekiwania cenowenabywców.Zarząd przedsiębiorstwa powinien wiedzieć, ile nabywcy są skłonnipłacić za oferowane produktyW zakresie ceny programowanie kompozycji marketingowej dotyczy przedewszystkim:�� Ceny podstawowej�� Systemów kredytowych (max.Wysokość kredytu, max.Okres udzielaniakredytu, zabezpieczenia kredytu, opłaty manipulacyjne, oprocentowanie)�� Warunków płatności (zwłaszcza odroczonych terminów płatności, następstwazwłoki w spłacaniu kredytu)�� Upustów, rabatów�� MarżProgramowanie kompozycji marketingowej dystrybucjaProces dystrybucji obejmuje wszelkie czynności związane z pokonaniemprzestrzennych i czasowych różnic występujących między producentem,a nabywcom.Programowanie kompozycji marketingowej w zakresie dystrybucji obejmuje zatem:�� Logistykę�� Warunki dostawy�� Systemy sprzedaży (tradycyjne, nowoczesne np.przez Internet)�� Kanały dystrybucji (realny przepływ towarów i środków pieniężnych)Programowanie kompozycji marketingowej promocjaPromocja to kompleks środków (promotion-mix), za pomocą których przedsiębiorstwokomunikuje się z rynkiem, tzn.przekazuje informacje o swojej działalności i ofercierynkowej oraz nakłania do zapoznania się z nią (nabycia produktu)36STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKICelem promocji jest�� Informowanie o działalności i ofercie rynkowej przedsiębiorstwa orazwarunkach jej nabycia�� Kształtowanie pożądanego wyobrażenia nabywców o przedsiębiorstwie i jegoproduktach.Efektem prawidłowo dobranych elementów marketingu-mix jest taran zdolnyotworzyć przed nami i naszym produktem drzwi każdego rynkuProdukct Price Place PromotionBUDOWA STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIBIORSTWA.PODZIAA I URUCHOMIENIE ZRODK�W.Z teorii do praktyki�� Nawet najlepiej opracowana strategia, jeżeli pozostanie tylko na papierze nieprzyniesie żadnych efektów�� By uzyskać korzyści z wypracowanej strategii należy ją wdrożyć�� Dochodzimy więc do kluczowego momentu, czyli do podziału i uruchomieniaśrodków przyznanych przez Zarząd przedsiębiorstwaPodział i uruchomienie środkówObejmuje:1.Przygotowanie budżetu marketingowego2.Opracowanie kalendarza realizacji poszczególnych zadań i środkówpotrzebnych do ich realizacji3.Podział zadań i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za ich realizację4.Opracowanie mierników oceny działań marketingowych5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Wynika z chęci uzyskania tzw.korzyści skali�� Tendencja II: stawia sobie za cel wyodrębnienie maksymalniehomogenicznych segmentów kosztem zwiększenia ich liczbyWykład 11, 15.12.2015Temat: Budowa strategii marketingowychprzedsiębiorstwa.Dobór marketingu-mixZ filozofii marketingu wynikają określone, ogólne zasady postępowaniaukierunkowujące działalność praktyczną przedsiębiorstwa.Do zasad tych należą:34STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKI�� Zasada celowego wyboru i kształtowania rynku przedsiębiorstwa�� Zasada badania rynku�� Zasada planowania działań rynkowych�� Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing-mix)�� Zasada kontroli skuteczności działań marketingowychMarketing-mix kombinacja zmiennych kontrolowanych przez przedsiębiorstwo, któreumożliwia realizację celów strategicznych.�� Pojęcie to stosuje się do określania zbioru środków (instrumentów), które sąnarzędziami działań operatywnych przedsiębiorstwa�� Do kompozycji tych narzędzi zalicza się: produkt, cenę, dystrybucję i promocję(tzw.4P).Programowanie kompozycji marketingowej produktProdukt w rozumieniu marketingowym to dobro lub usługa zdolna do zaspokojeniapotrzeb ludzkich lub organizacji (przedsiębiorstwa), a więc wszystko co możnazaoferować nabywcom.Wyróżnia się kilka warstw opisujących produkt:�� Rdzeń istota produktu, czyli podstawowa korzyść, którą osiągnie nabywca�� Produkt rzeczywisty oferowany nabywcy przedmiot o ściśle określonychcechach materialnych, parametrach technicznych, itp.�� Produkt wzbogacony produkt rzeczywisty oraz zestaw usług towarzyszącychjego sprzedaży, (warunki sprzedaży, zakres usług przy i posprzedażowych,kampania promocyjna)Każdy produkt utrzymuje się na rynku przez określony czas, przechodząc przez pewnefazy, które składają się na tzw.Cykl życia produktu.Każdej fazie przyporządkowane są inne, specyficzne dla niej, działania marketingowe.35STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJ E WSKIReasumując, w zakresie produktu programowanie kompozycji marketingowejdotyczy:�� Asortymentu (szerokości, głębokości, długości)�� Marki (rodzinna, indywidualna, sprzedawcy itp.)�� Opakowania (wielkości, kolorystyki, rodzaju zastosowanego materiału itp.)�� Usług przed- i posprzedażowych (instrukcja obsługi, instalacja, dostarczenie doklienta, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny itp.)Programowanie kompozycji marketingowej cena�� Zastosowanie ceny jako instrumentu marketingowego związane jest z realizacjąokreślonego celu, który jest pochodną celu strategii marketingowej orazwymaga powiązania (integracji) z pozostałymi elementami marketingu-mix�� W decyzjach cenowych muszą być uwzględniane oczekiwania cenowenabywców.Zarząd przedsiębiorstwa powinien wiedzieć, ile nabywcy są skłonnipłacić za oferowane produktyW zakresie ceny programowanie kompozycji marketingowej dotyczy przedewszystkim:�� Ceny podstawowej�� Systemów kredytowych (max.Wysokość kredytu, max.Okres udzielaniakredytu, zabezpieczenia kredytu, opłaty manipulacyjne, oprocentowanie)�� Warunków płatności (zwłaszcza odroczonych terminów płatności, następstwazwłoki w spłacaniu kredytu)�� Upustów, rabatów�� MarżProgramowanie kompozycji marketingowej dystrybucjaProces dystrybucji obejmuje wszelkie czynności związane z pokonaniemprzestrzennych i czasowych różnic występujących między producentem,a nabywcom.Programowanie kompozycji marketingowej w zakresie dystrybucji obejmuje zatem:�� Logistykę�� Warunki dostawy�� Systemy sprzedaży (tradycyjne, nowoczesne np.przez Internet)�� Kanały dystrybucji (realny przepływ towarów i środków pieniężnych)Programowanie kompozycji marketingowej promocjaPromocja to kompleks środków (promotion-mix), za pomocą których przedsiębiorstwokomunikuje się z rynkiem, tzn.przekazuje informacje o swojej działalności i ofercierynkowej oraz nakłania do zapoznania się z nią (nabycia produktu)36STR ATEGI E M AR KETI NGO WEPROF.UE DR H AB.GRZ EGORZ M ACI EJE WSKICelem promocji jest�� Informowanie o działalności i ofercie rynkowej przedsiębiorstwa orazwarunkach jej nabycia�� Kształtowanie pożądanego wyobrażenia nabywców o przedsiębiorstwie i jegoproduktach.Efektem prawidłowo dobranych elementów marketingu-mix jest taran zdolnyotworzyć przed nami i naszym produktem drzwi każdego rynkuProdukct Price Place PromotionBUDOWA STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIBIORSTWA.PODZIAA I URUCHOMIENIE ZRODK�W.Z teorii do praktyki�� Nawet najlepiej opracowana strategia, jeżeli pozostanie tylko na papierze nieprzyniesie żadnych efektów�� By uzyskać korzyści z wypracowanej strategii należy ją wdrożyć�� Dochodzimy więc do kluczowego momentu, czyli do podziału i uruchomieniaśrodków przyznanych przez Zarząd przedsiębiorstwaPodział i uruchomienie środkówObejmuje:1.Przygotowanie budżetu marketingowego2.Opracowanie kalendarza realizacji poszczególnych zadań i środkówpotrzebnych do ich realizacji3.Podział zadań i wyznaczenie osób odpowiedzialnych za ich realizację4.Opracowanie mierników oceny działań marketingowych5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]