X




[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Uważał, że rzeczywistość jest iluzją, aczkolwiekbardzo trwałą  pokazując nam w ten sposób, że podejrze�wa, iż otaczający nas świat może nie być na tyle prawdziwy,na ile nam się to wydaje.W liście do the Prussian Academy of Sciences z 27 stycz�nia 1921 roku precyzuje swój naukowy pogląd na rzeczywi�stość. Na tyle, na ile prawa matematyki odwołują się dorzeczywistości, na tyle nie są one pewne", rozpoczyna.Suge�rując nam, że wciąż nie wiemy wszystkiego o funkcjonowa�niu świata, kontynuuje:  i na tyle, na ile są one (prawa mate�matyki) pewne, na tyle nie odnoszą się do rzeczywistości"83.83Słowa wypowiedziane przez Alberta Einsteina podczas Prussian Academy of Sciences w Berlinie,w Niemczech, 27 stycznia 1921.The Expanded Quatable Einstein, s.240. Cóż za wspaniała i uczciwa ocena naszego poziomu poj�mowania wszechświata i egzystencji! Używając prostychi bezpośrednich słów, ten sam człowiek, który odkrył, jakmożna uwolnić energię z atomu (E=mc2), mówił nam, żezrozumienie zasad funkcjonowania wszechświata jest wciążprzed nami!W buddyzmie Mahayana Lankavatara Sutra84 uznawanajest za jedną z najważniejszych sutr (świętych tekstów).Wie�rzy się w to, że jest ona zapisem prawdziwych słów Buddyz okresu, kiedy odwiedził Cejlon, obecnie Sri Lankę.Jednaz idei zawartych w tekście wskazuje, że nie ma żadnych ze�wnętrznych obiektów w naszej rzeczywistości.Wszystko, coistnieje, to świadomość.To w świadomości wszystko  istnie�je", zarówno świat formy, jak i bezkształtny efekt  subiek�tywnej wyobrazni".Zatem kiedy dla nas każde doświadczenie wydaje się byćprawdziwe, nauki Buddy wskazują, że tylko tam, gdzie kieru�jemy swoją uwagę i posiadamy uczucie związane z obiektemnaszej uwagi, możliwa rzeczywistość staje się  realnym" do�świadczeniem.Innymi słowy, to, czego doświadczamy jakocodzienną rzeczywistość, jest formą kolektywnego snu.Poza niewielkimi różnicami językowymi ta pradawna tra�dycja przypomina swoim charakterem teorie o wirtualnej rze�czywistości.Zarówno według starożytnych, jak i współcze�snych sposobów myślenia jesteśmy częścią rzeczywistości.Topoprzez nasze interakcje, podejmowane we śnie, możliwościzrodzone w naszym umyśle stają się rzeczywistością świata.Zamiast postrzegać siebie jako  outsiderów", którzy w tajem-84The Lankavatara Sutra: A Mahayana Text, tłum.D.T.Suzuki (1932).Strona internetowa: http://lirs.ru/do/lanka_eng/lanka-nondiacritical.htm. niczy sposób zostali wciągnięci w ziemską rzeczywistość, tra�dycje te sugerują, że jesteśmy jej nieodłącznym elementem.Głębię naszego połączenia z rzeczywistością odkryjemywtedy, kiedy pomyślimy o podobnym związku między kropląwody a oceanem.Chociaż w odpowiednich warunkach moż�na oddzielić je od siebie, to trudno jest powiedzieć, gdziekończy się jedno, a zaczyna drugie.Tak jak ocean i kroplawody są jednym i tym samym, tak samo my jesteśmy częściąrzeczywistości, którą kreujemy.Tym, co czyni wirtualną rzeczywistość oraz marzeniasenne tak interesującymi, jest niepodważalne podobień�stwo istniejące pomiędzy tym, co obydwa te wymiary mówiąo działaniu rzeczywistości.Jak wspomniałem w rozdziale 1,John Wheeler z Princeton University twierdzi, że nie tyl�ko odgrywamy określoną rolę w rzeczywistości, ale że gra�my główną rolę w  jak on to nazywa   partycypującymwszechświecie".Jako że jesteśmy partycypantami, akt kon�centracji naszej świadomości  patrzenie na określony obiekti przyglądanie się światu  jest aktem kreacji.To my patrzy�my.To my obserwujemy świat.I wszędzie, gdzie spojrzymy,nasza świadomość kreuje rzeczywisty obiekt.Kluczowym elementem łączącym wszystkie te idee jestto, że w partycypującym wszechświecie Ty i ja jesteśmy czę�ścią równania.Wywołujemy wydarzenia w naszym życiu, jakrównież doświadczamy tego, co stworzyliśmy.Obydwie terzeczy dzieją się równocześnie.Jako kreatorzy i uczestnicy musimy postawić sobie jednopytanie: jeśli nasza interakcja z wszechświatem powoduje,że świat jest nieustannie kreowany i modyfikowany, to skądmamy wiedzieć, które nasze interakcje wyzwalają określoneefekty? Innymi słowy, jakie zasady opisują działanie rzeczy�wistości? Czy potrafimy je rozpoznać w momencie patrze�nia na nie? Kod przekonania 25: W partycypującej rzeczywistości to my tworzymynasze doświadczenia, jak również doświadczamy tego, co stworzyliśmy,A może my już znamy te zasady? Czy  prawa" fizykimogą wskazywać sposób funkcjonowania rzeczywistości?Jeśli tak, to naukowcy, rozwiązując zagadkę natury, dająnam klucz do naszego wzmocnienia.Aby móc otworzyćdrzwi do nowych możliwości, wszystkie zasady musimyuznać za prowizoryczne.To obejmuje również anomalie rzeczy, które nie zawsze wpasowują się w założenia teorii [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl
  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.