[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Podział środków oparty jest o następujące kryteria: liczba ludności, wielkość PKB na głowę mieszkańca liczonego według parytetu siły nabywczej oraz powierzchnia kraju.Z chwilą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem II do Traktatu Akcesyjnego, wszystkie projekty, które były przedmiotem decyzji Komisji w sprawie pomocy na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1267/99 ustanawiającego Instrument Przedakcesyjnej Polityki Strukturalnej, a które nie zostały ukończone, będą realizowane w ramach działającego na zbliżonych zasadach Funduszu Spójności.Cele ISPAPodstawowym celem funduszu ISPA jest wsparcie krajów kandydujących w zakresie społecznej i gospodarczej spójności poprzez współfinansowanie dużych projektów inwestycyjnych w sektorze środowiska i transportu.Wsparcie finansowe funduszu ISPA obejmuje w szczególności:lw obszarze środowiska: wspieranie przedsięwzięć umożliwiających krajom beneficjentom dostosowanie się do wspólnotowego prawa ochrony środowiska oraz do celów Partnerstwa dla Członkostwa;llw obszarze transportu: wspieranie zrównoważonych przewozów, a w szczególności przedsięwzięć, które wchodzą w skład projektów o wspólnym interesie.Umożliwi to krajom beneficjentom dostosowanie się do celów Partnerstwa dla Członkostwa, co obejmuje stworzenie połączeń sieci krajowej z transeuropejską oraz umożliwia ujednolicenie warunków wykorzystania tych sieci.lSAPARDProgram Operacyjny SAPARD został przygotowany w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.Dokument ten, opracowany zgodnie z wymogami formalnymi UE sformułowanymi w Rozporządzeniu Rady Unii Europejskiej nr 1268/99, przedstawia sposób wykorzystania środków przedakcesyjnych na rzecz rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich przyznanych Polsce przez UE na lata 2000-2006.Program SAPARD został uruchomiony na początku lipca 2002 r.i objął następujące działania:lDziałanie 1.Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych i rybnychllDziałanie 2.Inwestycje w gospodarstwach rolnychllDziałanie 3.Rozwój i poprawa infrastruktury obszarów wiejskichllDziałanie 4.Różnicowanie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich (Działanie uruchomione 3 grudnia 2003 r.)llDziałanie 6.Szkolenia zawodowellDziałanie 7.Pomoc technicznalW dniu 20 lutego 2004 r.zakończono przyjmowanie wniosków o pomoc finansową na przedsięwzięcia z zakresu inwestycji w gospodarstwach rolnych w ramach Działania 2 programu SAPARD.Po uzyskaniu przez Polskę członkostwa w Unii Europejskiej pomoc finansowa na przedsięwzięcia m.in.w zakresie poprawy przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych, różnicowania działalności gospodarczej na obszarach wiejskich oraz inwestycje w gospodarstwach rolnych udzielana będzie m.in.w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich.PHAREProgram Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza (Phare SSG) ma na celu zmniejszanie opóźnień i nierównomierności rozwoju regionów poprzez promowanie aktywności gospodarczej, rozwiązywanie problemów społecznych związanych z rynkiem pracy, restrukturyzację oraz rozwój infrastruktury.Program jest realizowany w czterech edycjach: 2000, 2001, 2002, 2003.Wysokość grantu UE wynosi maksymalnie 75% wartości poszczególnych projektów.Natomiast współfinansowanie krajowe zapewniane jest ze środków beneficjentów - jednostek samorządu terytorialnego oraz ze środków budżetu państwa.Alokacje środków Phare (grantu UE) dla poszczególnych edycji programu oraz poziom zakontraktowania, przedstawiają się następująco:lkontraktacja edycji 2001 zakończyła się 15 lutego 2004 r, edycja 2002 i 2003 jest obecnie w trakcie kontraktacjillpoziom kontraktacji przekroczył poziom 100%, ponieważ na edycję Phare 2001 SSG realokowano środki z programu Phare Institution Building.lProgram Phare SSG składa się z trzech głównych części (komponentów): wsparcia rozwoju infrastruktury (INFRA), wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz wsparcia rozwoju zasobów ludzkich (RZL).Realizacja komponentów programu Phare SSG w kolejnych edycjach programu dla poszczególnych województw przedstawia się następująco:Phare 2000 SSGWojewództwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, śląskie i warmińsko-mazurske (INFRA, MSP, RZL)Phare 2001 SSG Województwa: kujawsko-pomorskie, lubelskie, łódzkie, podkarpackie, podlaskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie (INFRA)Obszar całego kraju (MSP, RZL)Phare 2002 SSGWojewództwa: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, zachodniopomorskie (INFRA, MSP, RZL)Phare 2003 SSG Obszar całego kraju (INFRA,MSP, RZL)Zadaniem programu Phare SSG jest zarówno rozwiązywanie specyficznych problemów społeczno-gospodarczych polskich regionów, jak też przygotowanie polskiej administracji na wszystkich szczeblach do programowania i wdrażania projektów realizowanych przy wsparciu Funduszy Strukturalnych po przystąpieniu Polski do struktur europejskich.Dzięki tym programom wszystkie regiony mają możliwość zdobycia doświadczeń, które będą niezbędne przy korzystaniu ze znacznie większych środków z Funduszy Strukturalnych [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Podział środków oparty jest o następujące kryteria: liczba ludności, wielkość PKB na głowę mieszkańca liczonego według parytetu siły nabywczej oraz powierzchnia kraju.Z chwilą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem II do Traktatu Akcesyjnego, wszystkie projekty, które były przedmiotem decyzji Komisji w sprawie pomocy na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1267/99 ustanawiającego Instrument Przedakcesyjnej Polityki Strukturalnej, a które nie zostały ukończone, będą realizowane w ramach działającego na zbliżonych zasadach Funduszu Spójności.Cele ISPAPodstawowym celem funduszu ISPA jest wsparcie krajów kandydujących w zakresie społecznej i gospodarczej spójności poprzez współfinansowanie dużych projektów inwestycyjnych w sektorze środowiska i transportu.Wsparcie finansowe funduszu ISPA obejmuje w szczególności:lw obszarze środowiska: wspieranie przedsięwzięć umożliwiających krajom beneficjentom dostosowanie się do wspólnotowego prawa ochrony środowiska oraz do celów Partnerstwa dla Członkostwa;llw obszarze transportu: wspieranie zrównoważonych przewozów, a w szczególności przedsięwzięć, które wchodzą w skład projektów o wspólnym interesie.Umożliwi to krajom beneficjentom dostosowanie się do celów Partnerstwa dla Członkostwa, co obejmuje stworzenie połączeń sieci krajowej z transeuropejską oraz umożliwia ujednolicenie warunków wykorzystania tych sieci.lSAPARDProgram Operacyjny SAPARD został przygotowany w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.Dokument ten, opracowany zgodnie z wymogami formalnymi UE sformułowanymi w Rozporządzeniu Rady Unii Europejskiej nr 1268/99, przedstawia sposób wykorzystania środków przedakcesyjnych na rzecz rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich przyznanych Polsce przez UE na lata 2000-2006.Program SAPARD został uruchomiony na początku lipca 2002 r.i objął następujące działania:lDziałanie 1.Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych i rybnychllDziałanie 2.Inwestycje w gospodarstwach rolnychllDziałanie 3.Rozwój i poprawa infrastruktury obszarów wiejskichllDziałanie 4.Różnicowanie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich (Działanie uruchomione 3 grudnia 2003 r.)llDziałanie 6.Szkolenia zawodowellDziałanie 7.Pomoc technicznalW dniu 20 lutego 2004 r.zakończono przyjmowanie wniosków o pomoc finansową na przedsięwzięcia z zakresu inwestycji w gospodarstwach rolnych w ramach Działania 2 programu SAPARD.Po uzyskaniu przez Polskę członkostwa w Unii Europejskiej pomoc finansowa na przedsięwzięcia m.in.w zakresie poprawy przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych, różnicowania działalności gospodarczej na obszarach wiejskich oraz inwestycje w gospodarstwach rolnych udzielana będzie m.in.w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich.PHAREProgram Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza (Phare SSG) ma na celu zmniejszanie opóźnień i nierównomierności rozwoju regionów poprzez promowanie aktywności gospodarczej, rozwiązywanie problemów społecznych związanych z rynkiem pracy, restrukturyzację oraz rozwój infrastruktury.Program jest realizowany w czterech edycjach: 2000, 2001, 2002, 2003.Wysokość grantu UE wynosi maksymalnie 75% wartości poszczególnych projektów.Natomiast współfinansowanie krajowe zapewniane jest ze środków beneficjentów - jednostek samorządu terytorialnego oraz ze środków budżetu państwa.Alokacje środków Phare (grantu UE) dla poszczególnych edycji programu oraz poziom zakontraktowania, przedstawiają się następująco:lkontraktacja edycji 2001 zakończyła się 15 lutego 2004 r, edycja 2002 i 2003 jest obecnie w trakcie kontraktacjillpoziom kontraktacji przekroczył poziom 100%, ponieważ na edycję Phare 2001 SSG realokowano środki z programu Phare Institution Building.lProgram Phare SSG składa się z trzech głównych części (komponentów): wsparcia rozwoju infrastruktury (INFRA), wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz wsparcia rozwoju zasobów ludzkich (RZL).Realizacja komponentów programu Phare SSG w kolejnych edycjach programu dla poszczególnych województw przedstawia się następująco:Phare 2000 SSGWojewództwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, śląskie i warmińsko-mazurske (INFRA, MSP, RZL)Phare 2001 SSG Województwa: kujawsko-pomorskie, lubelskie, łódzkie, podkarpackie, podlaskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie (INFRA)Obszar całego kraju (MSP, RZL)Phare 2002 SSGWojewództwa: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, zachodniopomorskie (INFRA, MSP, RZL)Phare 2003 SSG Obszar całego kraju (INFRA,MSP, RZL)Zadaniem programu Phare SSG jest zarówno rozwiązywanie specyficznych problemów społeczno-gospodarczych polskich regionów, jak też przygotowanie polskiej administracji na wszystkich szczeblach do programowania i wdrażania projektów realizowanych przy wsparciu Funduszy Strukturalnych po przystąpieniu Polski do struktur europejskich.Dzięki tym programom wszystkie regiony mają możliwość zdobycia doświadczeń, które będą niezbędne przy korzystaniu ze znacznie większych środków z Funduszy Strukturalnych [ Pobierz całość w formacie PDF ]