[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.3.4.Presja otoczenia ekonomicznego i politycznego 191 Do struktur partyjnych, instytucji wÅ‚adzy publicznej czy organizacji pozarzÄ…dowych5.4.Obywatele/wyborcy 194sÄ… wprowadzani (zatrudniani) specjaliÅ›ci, których obowiÄ…zkiem jest utrzymywania kon­5.4.1.Obywatele jako sÅ‚abe ogniwo komunikowania 194taktów z mediami i dbania o interesy aktorów politycznych na styku: instytucja poli­5.4.2.Wyborca na rynku politycznym 195tyczna - instytucja medialna.To potrzeby komunikacyjne instytucji politycznych sty­5.4.3.Typy wyborców 196Podsumowanie 199 mulujÄ… rozwój organizmu zawodowego komunikatora (patrz 9.1.), zwiÄ™kszajÄ…c tymPytania kontrolne 200samym popyt na usÅ‚ugi konsultingu politycznego, specjalistów w zakresie marketin­Literatura uzupeÅ‚niajÄ…ca 200gu politycznego, public relations i media relations.SÅ‚abe ogniwo komunikowania politycznego (pasywny uczestnik)Obywatele sÄ… pasywnym uczestnikiem procesu komunikowania.Ich pozycja i siÅ‚aprzebicia siÄ™ w sferze publicznej z wÅ‚asnym przekazem jest ograniczona.Nawet wyro- 164 Część II.Komunikowanie polityczne- perspektywa teoretyczna5.1.Kto jest uczestniktetn procesu 155biona politycznie publiczność mediów ma niewielki lub minimalny wpÅ‚yw na zawar­ " ! ' « >« " " Po co mediom masowym potrzebni sÄ… aktorzy polityczni?tość komunikatów politycznych, zarówno w fazie produkcji, jak i ich przedstawiania.Media masowe, żyjÄ…c w komunikacyjnej symbiozie,  żywiÄ… siÄ™" informacjami pocho­Obywatele nie posiadajÄ… takich instrumentów wpÅ‚ywu w komunikowaniu politycz­dzÄ…cymi od aktorów politycznych i o aktorach politycznych.To oni sÄ… pierwszoplano­nym, jakimi dysponujÄ… media masowe czy aktorzy polityczni.Nie stojÄ… za nimi struk­wym zródÅ‚em wiedzy o sprawach politycznych, o decyzjach i dziaÅ‚aniach instytucji wÅ‚a­tury ani organizacja, nie majÄ… budżetu.Poza tym, na profesjonalnym rynku politycz­dzy publicznej, partii politycznych, poszczególnych polityków i liderów.Media pozba­nym i wyborczym uwaga koncentruje siÄ™ na najbardziej liczÄ…cych siÄ™ uczestnikach pro­wione dostÄ™pu do tych wiadomoÅ›ci nie byÅ‚yby w stanie wypeÅ‚niać podstawowychcesu, tj.na aktorach politycznych i mediach masowych, a rola wyborców/obywatelifunkcji i sprostać oczekiwaniom publicznoÅ›ci.Ponadto, wÅ‚aÅ›ciciele mediów prywat­ogranicza siÄ™ do roli widza i obserwatora.Taki stan rzeczy jest w sprzecznoÅ›ci z nor­nych sÄ… Å›wiadomi, że od stosunków z aktorami politycznymi może zależeć ich interesmatywnymi koncepcjami demokracji, zgodnie z którymi to obywatele powinni byćekonomiczny, możliwość rozwoju i pomnażania zysków.Jest to zbyt ważna przesÅ‚an­zródÅ‚em wÅ‚adzy i głównym podmiotem procesu politycznego.TÄ™ negatywnÄ… tenden­ka, aby jÄ… lekceważyć.Prowadzi to czÄ™sto do zawierania sojuszy z wÅ‚adzÄ… i dziaÅ‚ania zacjÄ™, do ograniczania pozycji wyborców/obywateli w procesie komunikowania we współ­plecami odbiorów, co może szkodzić obywatelom1.czesnych demokracjach może zatrzymać rozwój spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego.Z roz­budowanÄ… siatkÄ… organizacji pozarzÄ…dowych, stowarzyszeÅ„ i zwiÄ…zków, zdolnych do5.1.3.Typy relacji mocnych ogniw komunikowaniaartykuÅ‚owania potrzeb, opinii swoich czÅ‚onków, obywatele mogÄ… przebić siÄ™ ze swoimikomunikatami do mediów i zaistnieć w sferze publicznej.Relacje aktorów politycznych i mediów masowych sÄ… rodzajem transakcji.Przytak nakreÅ›lonym zaÅ‚ożeniu należy rozważyć, jakie sÄ… interesy każdej ze stron i w jaki5.1.2.Transakcyjny charakter relacji uczestnikówsposób próbujÄ… one forsować je we wzajemnych kontaktach.J.Blunder i M.Gure-komunikowania politycznego vitch próbujÄ… to wyjaÅ›nić za pomocÄ… dwóch teoretycznych modeli relacji miÄ™dzy dwo­ma mocnymi ogniwami komunikowania, starajÄ… siÄ™ znalezć zródÅ‚a i przyczyny inte­Dwa silne ogniwa komunikowania politycznego, jakim sÄ… aktorzy politycznirakcji oraz ustalić charakter ich wzajemnych stosunków2.i media masowe, na skutek mediatyzacji polityki żyjÄ… w komunikacyjnej symbiozie,co oznacza, że wzajemnie siÄ™ potrzebujÄ…, i że od ich relacji zależeć bÄ™dzie rozwój i po­Model adwersarzywodzenie każdego z nich.Jest to rodzaj transakcji, w której każda ze stron ma coÅ›Opiera siÄ™ na ideologicznym zaÅ‚ożeniu, że dziennikarze muszÄ… postrzegać wiodÄ…cychatrakcyjnego do zaoferowania.polityków i ważne postaci z krÄ™gów rzÄ…dowych jako swoich przeciwników, na usÅ‚u­gach których nigdy nie powinni siÄ™ znalezć [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl