[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.3.4.Presja otoczenia ekonomicznego i politycznego 191 Do struktur partyjnych, instytucji władzy publicznej czy organizacji pozarządowych5.4.Obywatele/wyborcy 194są wprowadzani (zatrudniani) specjaliści, których obowiązkiem jest utrzymywania kon�5.4.1.Obywatele jako słabe ogniwo komunikowania 194taktów z mediami i dbania o interesy aktorów politycznych na styku: instytucja poli�5.4.2.Wyborca na rynku politycznym 195tyczna - instytucja medialna.To potrzeby komunikacyjne instytucji politycznych sty�5.4.3.Typy wyborców 196Podsumowanie 199 mulują rozwój organizmu zawodowego komunikatora (patrz 9.1.), zwiększając tymPytania kontrolne 200samym popyt na usługi konsultingu politycznego, specjalistów w zakresie marketin�Literatura uzupełniająca 200gu politycznego, public relations i media relations.Słabe ogniwo komunikowania politycznego (pasywny uczestnik)Obywatele są pasywnym uczestnikiem procesu komunikowania.Ich pozycja i siłaprzebicia się w sferze publicznej z własnym przekazem jest ograniczona.Nawet wyro- 164 Część II.Komunikowanie polityczne- perspektywa teoretyczna5.1.Kto jest uczestniktetn procesu 155biona politycznie publiczność mediów ma niewielki lub minimalny wpływ na zawar� " ! ' � >� " " Po co mediom masowym potrzebni są aktorzy polityczni?tość komunikatów politycznych, zarówno w fazie produkcji, jak i ich przedstawiania.Media masowe, żyjąc w komunikacyjnej symbiozie,  żywią się" informacjami pocho�Obywatele nie posiadają takich instrumentów wpływu w komunikowaniu politycz�dzącymi od aktorów politycznych i o aktorach politycznych.To oni są pierwszoplano�nym, jakimi dysponują media masowe czy aktorzy polityczni.Nie stoją za nimi struk�wym zródłem wiedzy o sprawach politycznych, o decyzjach i działaniach instytucji wła�tury ani organizacja, nie mają budżetu.Poza tym, na profesjonalnym rynku politycz�dzy publicznej, partii politycznych, poszczególnych polityków i liderów.Media pozba�nym i wyborczym uwaga koncentruje się na najbardziej liczących się uczestnikach pro�wione dostępu do tych wiadomości nie byłyby w stanie wypełniać podstawowychcesu, tj.na aktorach politycznych i mediach masowych, a rola wyborców/obywatelifunkcji i sprostać oczekiwaniom publiczności.Ponadto, właściciele mediów prywat�ogranicza się do roli widza i obserwatora.Taki stan rzeczy jest w sprzeczności z nor�nych są świadomi, że od stosunków z aktorami politycznymi może zależeć ich interesmatywnymi koncepcjami demokracji, zgodnie z którymi to obywatele powinni byćekonomiczny, możliwość rozwoju i pomnażania zysków.Jest to zbyt ważna przesłan�zródłem władzy i głównym podmiotem procesu politycznego.Tę negatywną tenden�ka, aby ją lekceważyć.Prowadzi to często do zawierania sojuszy z władzą i działania zację, do ograniczania pozycji wyborców/obywateli w procesie komunikowania we współ�plecami odbiorów, co może szkodzić obywatelom1.czesnych demokracjach może zatrzymać rozwój społeczeństwa obywatelskiego.Z roz�budowaną siatką organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i związków, zdolnych do5.1.3.Typy relacji mocnych ogniw komunikowaniaartykułowania potrzeb, opinii swoich członków, obywatele mogą przebić się ze swoimikomunikatami do mediów i zaistnieć w sferze publicznej.Relacje aktorów politycznych i mediów masowych są rodzajem transakcji.Przytak nakreślonym założeniu należy rozważyć, jakie są interesy każdej ze stron i w jaki5.1.2.Transakcyjny charakter relacji uczestnikówsposób próbują one forsować je we wzajemnych kontaktach.J.Blunder i M.Gure-komunikowania politycznego vitch próbują to wyjaśnić za pomocą dwóch teoretycznych modeli relacji między dwo�ma mocnymi ogniwami komunikowania, starają się znalezć zródła i przyczyny inte�Dwa silne ogniwa komunikowania politycznego, jakim są aktorzy politycznirakcji oraz ustalić charakter ich wzajemnych stosunków2.i media masowe, na skutek mediatyzacji polityki żyją w komunikacyjnej symbiozie,co oznacza, że wzajemnie się potrzebują, i że od ich relacji zależeć będzie rozwój i po�Model adwersarzywodzenie każdego z nich.Jest to rodzaj transakcji, w której każda ze stron ma cośOpiera się na ideologicznym założeniu, że dziennikarze muszą postrzegać wiodącychatrakcyjnego do zaoferowania.polityków i ważne postaci z kręgów rządowych jako swoich przeciwników, na usłu�gach których nigdy nie powinni się znalezć [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl