[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Od podmiotów zależnych - - - -2.Od podmiotów stowarzyszonych - - - -X.Przychody z pozostałego finans.- - - -Majątku trwałego, w tym:1.Od podmiotów zależnych - - - -2.Od podmiotów stowarzyszonych - - - -XI.Pozostałe przychody finansowe 182,2 394,0 267,1 176,4XII.Koszty finansowe 314,4 559,9 460,3 158,9XIII.Zysk na działalności 2.102,1 1.230,5 2.413,0 1.060,2GospodarczejXIV.Wynik zdarzeń nadzwyczajnych -3,5 -23,9 -1,6 -181,01.Zysk nadzwyczajny 2,7 - 6,3 -2.Straty nadzwyczajne 6,2 23,9 7,9 181,0XV.Zysk brutto 2.098,6 1.206,6 2.411,4 879,2XVI.podatek dochodowy 974,8 684,3 1.191,2 351,4XVII.Pozostałe obowiązkowe 6,3 - - -zmniejszenia zysku(zwiększenia straty)XVIII.Zysk (strata) netto 1.117,5 522,3 1.220,2 527,8XIX.Zysk netto na jedną akcję w zł 3,97 1,86 4,34 1,88Źródło: Prospekt emisyjny „Garbarni Brzeg” S.A.WNIOSKIPozycja rynkowa spółki„Garbarnia Brzeg” S.A.jest znaczącym producentem skór bydlęcych i świńskich na rynku krajowym.Swoją pozycję rynkową spółka buduje na produkcji wysokiej jakości skór i ich atrakcyjności cenowej.W efekcie oferowane przez nią produkty z powodzeniem konkurują z ich odpowiednikami krajowymi i zagranicznymi.Na uwagę zasługuje zdobycie przez spółkę stabilnego udziału w sprzedaży na poziomie 10% w 1996 r.na rynku garbarskim w Polsce.Przedsiębiorstwa, które podobnie jak „Garbarnia Brzeg” S.A.posiadają wiodącą pozycję w branży, mają porównywalne udziały w rynku.Żadne z przedsiębiorstw nie ma zdecydowanej przewagi nad innymi.„Garbarnia Brzeg” S.A w okresie od 1994 do 1996 roku oraz w I pół.1997 r.odnotowała systematyczny wzrost przychodów ze sprzedaży.Największy przyrost sprzedaży w ujęciu wartościowym o 151,1%, spółka odnotowała w grupie produktów skór bydlęcych w latach 1994-1996.„Garbarnia Brzeg” S.A.realizuje sprzedaż głównie na rynku krajowym.Analiza struktury sprzedaży w podziale na kraj i eksport wskazuje tendencję wzrostową wartości.Sprzedaż krajowa w latach 1994 - 1996 i I pół.1997 roku wzrosła wartościowo o 12.402,2 tyś.zł w ujęciu minimalnym, natomiast udział procentowy w sprzedaży produktów i towarów utrzymuje się na takim samym poziomie i wynosi średnio 84% całości.Przyczyny przyrostu sprzedaży zrealizowanej tak na rynku krajowym, jak i poza granicami kraju można upatrywać w wysokiej jakości i atrakcyjności asortymentu oferowanego przez spółkę.Sprzedaż eksportowa stanowiła w 1996 r.16% przychodów ze sprzedaży produktów, a w pierwszym półroczu 1997 r.15%.Spółka sprzedaje swoje wyroby do Francji, Słowacji i Niemiec.W strukturze sprzedaży eksportowej widoczny jest wzrost sprzedaży i udziału sprzedaży eksportowej ogółem do Francji, w pierwszym półroczu 1997 r.wynosił 74,3%.Odbiorcami wyrobów „Garbarni Brzeg” S.A.za granicą są przede wszystkim pośrednicy, sprzedający skórę producentom wyrobów finalnych: butów, odzieży skórzanej, galanterii itp.Sprzedaż krajowa w 1996 r.wynosiła 143.635,1 tyś.zł i była większa o 21,6% w porównaniu do sprzedaży w 1995 r.w ujęciu nominalnym.Na rynku krajowym spółka sprzedaje swoje wyroby bezpośrednio do odbiorców finalnych - są to głównie zakłady obuwnicze oraz w niewielkim stopniu do hurtowni.Z danych zawartych w TABELI nr 10 wynika, że drugie półrocze charakteryzuje się większą sprzedażą, stanowiąc około 55% całkowitej sprzedaży.Związane jest to bezpośrednio ze specyfiką rynku skórzanego, szczególnie zaś z sezonowością występującą w branży obuwniczej.W okresie jesienno - zimowym, przedsiębiorstwa branży obuwniczej zwiększają zapotrzebowanie na skóry, niezbędne im do produkcji materiałochłonnego obuwia jesiennego i zimowego.Wahania sezonowe związane ze strukturą produkcji spółki znajdują odzwierciedlenie w wynikach finansowych osiąganych w poszczególnych kwartałach.Większe korzyści finansowe przynosi spółce drugie półrocze, ze względu na większe przychody ze sprzedaży w tym okresie.W przypadku skór świńskich największa sprzedaż w 1994 r [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl