[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wielu z nas jeszcze pamięta czasy, kiedy inkasent z gazowni i elektrowni pukał takenergicznie do drzwi, jakby je chciał wyłamać.A kiedy mu je otwierano, wdzierał się do środkaodpychając otwierającą osobę z wyrazem twarzy takim, jakby miał ochotę wrzasnąć: Dlaczegomi, do diabla, nie otwieracie natychmiast? To już dziś przeszłość.Inkasent zachowuje się dziśjak gentleman, któremu sprawia przyjemność być na usługi państwa.Zanim elektrownie igazownie przekonały się, że ich inkasenci łatwiej zbierają pieniądze uśmiechem niż pogróżkami,minęło sporo czasu.W okresie Wielkiego Kryzysu lat trzydziestych kilka miesięcy spędziłem w jednym zzagłębi antracytu w Pensylwanii badając zaostrzającą się tam sytuację, która omalżedoprowadziła do uśmiercenia górnictwa amerykańskiego.Przedsiębiorcy ścierali się zpracownikami, przerzucając na siebie nawzajem koszty tej szamotaniny, które w efekciedoliczano do ceny węgla, aż wreszcie spostrzegli, że lepszy interes zrobią na gazie ziemnym idogadali się z przemysłem rafineryjnym.Podaję ten przykład z myślą o tych, którzy mają do zaoferowania własne usługi, aby imuświadomić, że jesteśmy tacy jacy jesteśmy, ze względu na własny sposób postępowania! Prawo61związków przyczynowo-skutkowych obejmuje swym zasięgiem biznes, finanse, transport, atakże działalność ludzi i określa ich ekonomiczny status.Oferuj siebie na trzy sposobyWyłożyłem powyżej jasno i przejrzyście przyczyny trwałego i systematycznegopowodzenia w usługach marketingowych.Każdy musi nauczyć się być sprzedawcąświadczonych przez siebie usług.Cenę i skalę transakcji wyznacza w znacznym stopniu jakość iliczba oferowanych usług.Skuteczne oferowanie własnych usług (co oznacza utrzymywanie ichstałej atrakcyjności rynkowej, osiąganie za nie zadowalającego wynagrodzenia isatysfakcjonujących warunków ogólnych każdego kontraktu) wymaga konsekwentnegostosowania formuły JSK , co oznacza: JAKOZ tych usług, ich SPOLEGLIWOSC i twojąKOOPERATYWNOZ jako wykonującego te usługi, twą zdolność do współpracy - i wszystkiete czynniki muszą pozostawać w zdrowej proporcji do otrzymywanej zapłaty.Zapamiętaj sobieformułę JSK , a nawet nich ci wejdzie ona w nawyk!Przypatrzmy się jej poszczególnym punktom, by upewnić się, że właściwie je rozumiemy:1.Jakość usługi obejmować powinna wszystkie składające się na nią szczegóły ipozostawać w związku z twoją pozycją oraz w sposób możliwie najściślejszy z twymzdecydowanym zamiarem osiągania coraz większej skuteczności i wydajności w twej pracy.2.Spolegliwość w świadczeniu usług powinna oznaczać, że masz w zwyczajupodejmować się każdej usługi, do której jesteś zdolny w każdym czasie, dążąc do stałegozwiększenia liczby świadczonych usług w miarę powiększania się twego doświadczenia inabierania praktyki.Znów nacisk położony jest na wyraz zwyczaj.3.Kooperatywność w świadczeniu usług ma zaś oznaczać zwyczaj miłego, harmonijnegowspółdziałania ze wszystkimi, których wyświadczana przez ciebie usługa obejmuje, a więc zewspólnikami i współpracownikami.Wysoka jakości spolegliwość usług nie wystarczają do utrzymania na rynku twej oferty.Bardzo istotnym składnikiem żywotnej rynkowej atrakcyjności tych usług jest klimat, jaki wokółswej pracy stwarzasz, ma on decydujący wpływ zarówno na wysokość twego wynagrodzenia, jaki na twą zdolność utrzymywania się na rynku przez długi czas.Andrew Carnegie szczególnie zwracał uwagę na ten punkt w swej charakterystyceczynników, które zapewniają powodzenie w marketingu twych usług.Podkreślał bezustanniekonieczność harmonijnego współpracowania z partnerami.Zaznaczał, że nie zatrudniłby u siebienikogo, niezależnie od najwyższej nawet jakości jego usług i spolegliwości w ich świadczeniu,gdyby nie umiał wykonywać ich w duchu harmonijnej współpracy.Nalegał na to, by jegopracownicy byli ludzmi miłymi w obejściu.Aby dowieść, że do tej cechy przywiązuje szczególneznaczenie, pomagał ludziom, którzy odpowiadali jego wymaganiom w jak najszybszymuzyskiwaniu życiowych sukcesów.Ci zaś, którzy im nie odpowiadali, musieli ustąpić miejscainnym.Znaczenie miłego usposobienia akcentował on tak silnie, ponieważ pozwala onoświadczyć usługi we właściwej atmosferze.Jeśli ktoś odznacza się takim usposobieniem,zwiększa niejednokrotnie jakość i spolegliwość swych usług.I nie da się niczym zastąpić owegoducha kooperatywności.Rwacz czy dawca?Człowiek, którego dochody zależą bezpośrednio od sprzedawanych własnych usług, niejest w mniejszym stopniu kupcem niż człowiek handlujący towarami i można powiedzieć, żeosoba taka podlega tym samym regułom postępowania i zachowania się, co każdy kupiec.62Należy tę prawdę szczególnie uwypuklić, ponieważ większość ludzi utrzymujących się zesprzedaży własnych usług popełnia błąd polegający na uznaniu, iż są oni wyłączeni z regułpostępowania i z odpowiedzialności ciążącej na ludziach zajmujących się marketingiemtowarów.Czas rwaczy już minął.Nadszedł czas dawców.Rzeczywista wartość kapitałowa twego umysłu może być wyznaczona przez dochód, jakiosiągasz (ze sprzedaży swych usług na rynku).Rzetelnego wyliczenia wartości kapitałowejtwych usług można dokonać mnożąc twój roczny dochód przez szesnaście i dwie trzecie,ponieważ można przyjąć, że twój roczny dochód stanowi 6% twej wartości kapitałowej.Pieniądze pożycza się na 6% rocznie.A pieniądze nie są więcej warte niż umysł.Często są wartemniej.Skutecznie wprowadzane na rynek kompetentne umysły stanowią często cenniejszą formękapitału od tej, jaką się angażuje w handel towarami, ponieważ mózgi nie podlegająustawicznej degradacji w wyniku recesji, nie można ich nikomu ukraść ani też stracić.Co więcej,pieniądze, które stanowią sedno każdego biznesu, nie są więcej warte niż kupa piasku, jeśli niepołączyć ich z działaniem wydajnych mózgów.Trzydzieści jeden przyczyn przegranejNajwiększa tragedia życiowa polega na tym, że ktoś, kto gorliwie stara się o sukces,ponosi w tych staraniach porażkę! Grozę tej tragedii powiększa fakt, że większość ludziprzegrywa pojedynek z życiem, a tylko niewielu go wygrywa.Miałem możność przeanalizować życiowe doświadczenia tysięcy ludzi, których 98%należałoby zaliczyć do przegranych.Analiza ta doprowadziła mnie do stwierdzenia, iż istnieje trzydzieści jeden głównychpowodów przegranej i trzynaście głównych zasad, wedle których ludzie zbijali fortuny.Wniniejszym rozdziale przedstawię owe trzydzieści jeden głównych przyczyn klęski życiowej.Kiedy będziecie studiowali tę listę, sprawdzajcie punkt po punkcie, które z owych przeszkódzagradzały wam dotychczas drogę do życiowego sukcesu.1.Nieszczęśliwe dziedzictwo: bardzo niewiele można zrobić dla ludzi, którzy przyszli naświat z niedostatkiem sił umysłowych.Moja filozofia widzi tylko jeden sposób na pokonanie ichupośledzenia - posłużenie się trustem mózgów.Zwróćcie jednak uwagę, że jest to jeden ztrzydziestu jeden powodów przegranej, którego nie można łatwo usunąć.2.Brak wyraznie określonego celu w tyciu: nie może mieć nadziei na życiowy sukcesktoś, kto nie wytknął sobie w życiu głównego celu i określonego sposobu dojścia do niego.Dziewięćdziesięciu ośmiu na stu ludzi, którymi się zajmowałem, nie miało takiego celu [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Wielu z nas jeszcze pamięta czasy, kiedy inkasent z gazowni i elektrowni pukał takenergicznie do drzwi, jakby je chciał wyłamać.A kiedy mu je otwierano, wdzierał się do środkaodpychając otwierającą osobę z wyrazem twarzy takim, jakby miał ochotę wrzasnąć: Dlaczegomi, do diabla, nie otwieracie natychmiast? To już dziś przeszłość.Inkasent zachowuje się dziśjak gentleman, któremu sprawia przyjemność być na usługi państwa.Zanim elektrownie igazownie przekonały się, że ich inkasenci łatwiej zbierają pieniądze uśmiechem niż pogróżkami,minęło sporo czasu.W okresie Wielkiego Kryzysu lat trzydziestych kilka miesięcy spędziłem w jednym zzagłębi antracytu w Pensylwanii badając zaostrzającą się tam sytuację, która omalżedoprowadziła do uśmiercenia górnictwa amerykańskiego.Przedsiębiorcy ścierali się zpracownikami, przerzucając na siebie nawzajem koszty tej szamotaniny, które w efekciedoliczano do ceny węgla, aż wreszcie spostrzegli, że lepszy interes zrobią na gazie ziemnym idogadali się z przemysłem rafineryjnym.Podaję ten przykład z myślą o tych, którzy mają do zaoferowania własne usługi, aby imuświadomić, że jesteśmy tacy jacy jesteśmy, ze względu na własny sposób postępowania! Prawo61związków przyczynowo-skutkowych obejmuje swym zasięgiem biznes, finanse, transport, atakże działalność ludzi i określa ich ekonomiczny status.Oferuj siebie na trzy sposobyWyłożyłem powyżej jasno i przejrzyście przyczyny trwałego i systematycznegopowodzenia w usługach marketingowych.Każdy musi nauczyć się być sprzedawcąświadczonych przez siebie usług.Cenę i skalę transakcji wyznacza w znacznym stopniu jakość iliczba oferowanych usług.Skuteczne oferowanie własnych usług (co oznacza utrzymywanie ichstałej atrakcyjności rynkowej, osiąganie za nie zadowalającego wynagrodzenia isatysfakcjonujących warunków ogólnych każdego kontraktu) wymaga konsekwentnegostosowania formuły JSK , co oznacza: JAKOZ tych usług, ich SPOLEGLIWOSC i twojąKOOPERATYWNOZ jako wykonującego te usługi, twą zdolność do współpracy - i wszystkiete czynniki muszą pozostawać w zdrowej proporcji do otrzymywanej zapłaty.Zapamiętaj sobieformułę JSK , a nawet nich ci wejdzie ona w nawyk!Przypatrzmy się jej poszczególnym punktom, by upewnić się, że właściwie je rozumiemy:1.Jakość usługi obejmować powinna wszystkie składające się na nią szczegóły ipozostawać w związku z twoją pozycją oraz w sposób możliwie najściślejszy z twymzdecydowanym zamiarem osiągania coraz większej skuteczności i wydajności w twej pracy.2.Spolegliwość w świadczeniu usług powinna oznaczać, że masz w zwyczajupodejmować się każdej usługi, do której jesteś zdolny w każdym czasie, dążąc do stałegozwiększenia liczby świadczonych usług w miarę powiększania się twego doświadczenia inabierania praktyki.Znów nacisk położony jest na wyraz zwyczaj.3.Kooperatywność w świadczeniu usług ma zaś oznaczać zwyczaj miłego, harmonijnegowspółdziałania ze wszystkimi, których wyświadczana przez ciebie usługa obejmuje, a więc zewspólnikami i współpracownikami.Wysoka jakości spolegliwość usług nie wystarczają do utrzymania na rynku twej oferty.Bardzo istotnym składnikiem żywotnej rynkowej atrakcyjności tych usług jest klimat, jaki wokółswej pracy stwarzasz, ma on decydujący wpływ zarówno na wysokość twego wynagrodzenia, jaki na twą zdolność utrzymywania się na rynku przez długi czas.Andrew Carnegie szczególnie zwracał uwagę na ten punkt w swej charakterystyceczynników, które zapewniają powodzenie w marketingu twych usług.Podkreślał bezustanniekonieczność harmonijnego współpracowania z partnerami.Zaznaczał, że nie zatrudniłby u siebienikogo, niezależnie od najwyższej nawet jakości jego usług i spolegliwości w ich świadczeniu,gdyby nie umiał wykonywać ich w duchu harmonijnej współpracy.Nalegał na to, by jegopracownicy byli ludzmi miłymi w obejściu.Aby dowieść, że do tej cechy przywiązuje szczególneznaczenie, pomagał ludziom, którzy odpowiadali jego wymaganiom w jak najszybszymuzyskiwaniu życiowych sukcesów.Ci zaś, którzy im nie odpowiadali, musieli ustąpić miejscainnym.Znaczenie miłego usposobienia akcentował on tak silnie, ponieważ pozwala onoświadczyć usługi we właściwej atmosferze.Jeśli ktoś odznacza się takim usposobieniem,zwiększa niejednokrotnie jakość i spolegliwość swych usług.I nie da się niczym zastąpić owegoducha kooperatywności.Rwacz czy dawca?Człowiek, którego dochody zależą bezpośrednio od sprzedawanych własnych usług, niejest w mniejszym stopniu kupcem niż człowiek handlujący towarami i można powiedzieć, żeosoba taka podlega tym samym regułom postępowania i zachowania się, co każdy kupiec.62Należy tę prawdę szczególnie uwypuklić, ponieważ większość ludzi utrzymujących się zesprzedaży własnych usług popełnia błąd polegający na uznaniu, iż są oni wyłączeni z regułpostępowania i z odpowiedzialności ciążącej na ludziach zajmujących się marketingiemtowarów.Czas rwaczy już minął.Nadszedł czas dawców.Rzeczywista wartość kapitałowa twego umysłu może być wyznaczona przez dochód, jakiosiągasz (ze sprzedaży swych usług na rynku).Rzetelnego wyliczenia wartości kapitałowejtwych usług można dokonać mnożąc twój roczny dochód przez szesnaście i dwie trzecie,ponieważ można przyjąć, że twój roczny dochód stanowi 6% twej wartości kapitałowej.Pieniądze pożycza się na 6% rocznie.A pieniądze nie są więcej warte niż umysł.Często są wartemniej.Skutecznie wprowadzane na rynek kompetentne umysły stanowią często cenniejszą formękapitału od tej, jaką się angażuje w handel towarami, ponieważ mózgi nie podlegająustawicznej degradacji w wyniku recesji, nie można ich nikomu ukraść ani też stracić.Co więcej,pieniądze, które stanowią sedno każdego biznesu, nie są więcej warte niż kupa piasku, jeśli niepołączyć ich z działaniem wydajnych mózgów.Trzydzieści jeden przyczyn przegranejNajwiększa tragedia życiowa polega na tym, że ktoś, kto gorliwie stara się o sukces,ponosi w tych staraniach porażkę! Grozę tej tragedii powiększa fakt, że większość ludziprzegrywa pojedynek z życiem, a tylko niewielu go wygrywa.Miałem możność przeanalizować życiowe doświadczenia tysięcy ludzi, których 98%należałoby zaliczyć do przegranych.Analiza ta doprowadziła mnie do stwierdzenia, iż istnieje trzydzieści jeden głównychpowodów przegranej i trzynaście głównych zasad, wedle których ludzie zbijali fortuny.Wniniejszym rozdziale przedstawię owe trzydzieści jeden głównych przyczyn klęski życiowej.Kiedy będziecie studiowali tę listę, sprawdzajcie punkt po punkcie, które z owych przeszkódzagradzały wam dotychczas drogę do życiowego sukcesu.1.Nieszczęśliwe dziedzictwo: bardzo niewiele można zrobić dla ludzi, którzy przyszli naświat z niedostatkiem sił umysłowych.Moja filozofia widzi tylko jeden sposób na pokonanie ichupośledzenia - posłużenie się trustem mózgów.Zwróćcie jednak uwagę, że jest to jeden ztrzydziestu jeden powodów przegranej, którego nie można łatwo usunąć.2.Brak wyraznie określonego celu w tyciu: nie może mieć nadziei na życiowy sukcesktoś, kto nie wytknął sobie w życiu głównego celu i określonego sposobu dojścia do niego.Dziewięćdziesięciu ośmiu na stu ludzi, którymi się zajmowałem, nie miało takiego celu [ Pobierz całość w formacie PDF ]