[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Struktura informacyjna przedsiębiorstwa jest niezwykle złożona:- informacje pośrednie o namiarach innych przedsiębiorstw, - informacje o ogólnych perspektywach rozwoju gospodarki, - informacje o notowaniach na rynkach zagranicznych.Punktem wyjścia wszelkiej działalności w ramach marketingu są badania rynku, których celem jest zgromadzenie odpowiednich informacji.Informacje te podlegają analizie i przetworzeniu oraz interpretacji z punktu widzenia podejmowanych decyzji dotyczą rynku jako całości.Przedmiotem badań marketingowych mogą być: analiza trendów ekonomicznych, badanie pojemności rynków, badanie trendów sprzedaży, badanie produktu i opakowań, badanie popytu i cen, badanie pośrednictwa rynku, badanie dystrybucji, analiza rentowności, analiza zachowań konkurentów na rynku, analiza reakcji rynkowych konsumentów, Co to są aktywne strategie rynkowe w marketingu przedsiębiorstwa.Strategia produktu obejmuje decyzje dotyczące wyboru kierunku produkcji, jej struktury a także konkretnych produktów i ich atrybutów - Przy opracowywaniu strategii produktu należy brać pod uwagę cel działalności przedsiębiorstwa, otoczenie zewnętrzne, technologie, normy, surowce, urządzenia pracowników, stan organizacji.Rozwój produkcji przedsiębiorstwa zależy od jego możliwości rynkowych oraz prowadzonych aktywnych strategii rynkowych.Zadaniem aktywnych strategii rynkowych jest poszukiwanie możliwości dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, które zależą od specyfiki przedsiębiorstwa i specyfiki rynku,80.Co to jest i na czym polega aktywne strategie rynkowe w marketingu przedsiębiorstwa.81.Omówić przebieg cyklu życia produktu w podziale na fazy.Przy ustalaniu i realizowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa szczególnie przydatna jest znajomość problematyki cyklu życia produktu.Każdy wyrób przechodzi przez szereg faz stanowiących w sumie jego cykli życia znajomość fazy, w której znajduje się produkt lub w kierunku, której zmierza, pozwala skutecznie kierować działalnością marketingową i rozwojową, przedsiębiorstwa.Przebieg cyklu życia możemy podzielić na następujące fazy, faza wprowadzania produktu na rynek (wielkość sprzedaży jest mała, ale charakteryzuje się powolnym wzrostem), faza dojrzałości, w której sprzedaż rośnie bardzo wolno lub jest stabilna, pod koniec tej fazy rozpoczyna się najpierw powolne a potem dość znaczne zmniejszenie się zbytu - produkt przechodzi do fazy spadku kończącego się całkowitym wycofaniem go z rynku.Dla pełniejszej analizy, można wyróżnić jeszcze dwie fazy: fazę niepokoju, występującą między fazą wzrostu i fazą dojrzałości i fazę nasycenia, występującą pod koniec fazy dojrzałości.82.Omówić 2 strategie cenowe przedsiębiorstwa.Strategia szczytu rynku.Celem przedsiębiorstwa stosującego tę strategię jest osiągnięcie, krótkoterminowego zysku poprzez ustalenie wysokich cen.Strategię tę można stosować, gdy: na rynku brak jest produktów konkurencyjnych, a przedsiębiorstwo wprowadza na rynek nowy, unikalny produkt: produkt jest chroniony patentem, co stanowi ochronę przed konkurencją; przedsiębiorstwo ponosi wysokie koszty badań i promocji, produkt ma krótki cykl życia, popyt jest nieelastyczny, występuje niepewność przyszłych kosztów lub spodziewany wzrost kosztów.W przypadku stosowania tej strategii spadek cen nie ma wpływu na zwiększenie zakupów.Strategię tę wykorzystują przedsiębiorstwa innowacyjne, którym zależy na szybkim zwrocie nakładów inwestycyjnych, aby móc wejść na rynek z innym produktem.Niebezpieczeństwem stosowania tej strategii jest to, że wysoka cena przyciąga konkurencję.Strategia górnej części rynku.Celem tej strategii jest uzyskanie stosunkowo wysokiej sprzedaży przy cenie Wyższej niż średnia.Strategię tę stosuje się wtedy, gdy popyt jest ograniczony, ż rynku, zebrana śmietanka, ale bez uwzględnienia celów długookresowych.Używają jej przedsiębiorstwa wprowadzające innowacje, produktowe, stosujące zmiany cen w czasie.Strategia ta wykorzystywana jest tyko w odniesieniu do dóbr trwałego użytkowania o średnim cyklu życia.Przedsiębiorstwo stymuluje popyt, poprzez, najwyższą cenę, a następnie obniża cenę, aby utrwalić rynek [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Struktura informacyjna przedsiębiorstwa jest niezwykle złożona:- informacje pośrednie o namiarach innych przedsiębiorstw, - informacje o ogólnych perspektywach rozwoju gospodarki, - informacje o notowaniach na rynkach zagranicznych.Punktem wyjścia wszelkiej działalności w ramach marketingu są badania rynku, których celem jest zgromadzenie odpowiednich informacji.Informacje te podlegają analizie i przetworzeniu oraz interpretacji z punktu widzenia podejmowanych decyzji dotyczą rynku jako całości.Przedmiotem badań marketingowych mogą być: analiza trendów ekonomicznych, badanie pojemności rynków, badanie trendów sprzedaży, badanie produktu i opakowań, badanie popytu i cen, badanie pośrednictwa rynku, badanie dystrybucji, analiza rentowności, analiza zachowań konkurentów na rynku, analiza reakcji rynkowych konsumentów, Co to są aktywne strategie rynkowe w marketingu przedsiębiorstwa.Strategia produktu obejmuje decyzje dotyczące wyboru kierunku produkcji, jej struktury a także konkretnych produktów i ich atrybutów - Przy opracowywaniu strategii produktu należy brać pod uwagę cel działalności przedsiębiorstwa, otoczenie zewnętrzne, technologie, normy, surowce, urządzenia pracowników, stan organizacji.Rozwój produkcji przedsiębiorstwa zależy od jego możliwości rynkowych oraz prowadzonych aktywnych strategii rynkowych.Zadaniem aktywnych strategii rynkowych jest poszukiwanie możliwości dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, które zależą od specyfiki przedsiębiorstwa i specyfiki rynku,80.Co to jest i na czym polega aktywne strategie rynkowe w marketingu przedsiębiorstwa.81.Omówić przebieg cyklu życia produktu w podziale na fazy.Przy ustalaniu i realizowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa szczególnie przydatna jest znajomość problematyki cyklu życia produktu.Każdy wyrób przechodzi przez szereg faz stanowiących w sumie jego cykli życia znajomość fazy, w której znajduje się produkt lub w kierunku, której zmierza, pozwala skutecznie kierować działalnością marketingową i rozwojową, przedsiębiorstwa.Przebieg cyklu życia możemy podzielić na następujące fazy, faza wprowadzania produktu na rynek (wielkość sprzedaży jest mała, ale charakteryzuje się powolnym wzrostem), faza dojrzałości, w której sprzedaż rośnie bardzo wolno lub jest stabilna, pod koniec tej fazy rozpoczyna się najpierw powolne a potem dość znaczne zmniejszenie się zbytu - produkt przechodzi do fazy spadku kończącego się całkowitym wycofaniem go z rynku.Dla pełniejszej analizy, można wyróżnić jeszcze dwie fazy: fazę niepokoju, występującą między fazą wzrostu i fazą dojrzałości i fazę nasycenia, występującą pod koniec fazy dojrzałości.82.Omówić 2 strategie cenowe przedsiębiorstwa.Strategia szczytu rynku.Celem przedsiębiorstwa stosującego tę strategię jest osiągnięcie, krótkoterminowego zysku poprzez ustalenie wysokich cen.Strategię tę można stosować, gdy: na rynku brak jest produktów konkurencyjnych, a przedsiębiorstwo wprowadza na rynek nowy, unikalny produkt: produkt jest chroniony patentem, co stanowi ochronę przed konkurencją; przedsiębiorstwo ponosi wysokie koszty badań i promocji, produkt ma krótki cykl życia, popyt jest nieelastyczny, występuje niepewność przyszłych kosztów lub spodziewany wzrost kosztów.W przypadku stosowania tej strategii spadek cen nie ma wpływu na zwiększenie zakupów.Strategię tę wykorzystują przedsiębiorstwa innowacyjne, którym zależy na szybkim zwrocie nakładów inwestycyjnych, aby móc wejść na rynek z innym produktem.Niebezpieczeństwem stosowania tej strategii jest to, że wysoka cena przyciąga konkurencję.Strategia górnej części rynku.Celem tej strategii jest uzyskanie stosunkowo wysokiej sprzedaży przy cenie Wyższej niż średnia.Strategię tę stosuje się wtedy, gdy popyt jest ograniczony, ż rynku, zebrana śmietanka, ale bez uwzględnienia celów długookresowych.Używają jej przedsiębiorstwa wprowadzające innowacje, produktowe, stosujące zmiany cen w czasie.Strategia ta wykorzystywana jest tyko w odniesieniu do dóbr trwałego użytkowania o średnim cyklu życia.Przedsiębiorstwo stymuluje popyt, poprzez, najwyższą cenę, a następnie obniża cenę, aby utrwalić rynek [ Pobierz całość w formacie PDF ]