[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Innym negatywnym przykładem , jak nie robić kampanii wyborczej, był sposób i okoliczności przeprowadzenia lustracji kandydatów na prezydenta.Nikt przecież nie uwierzy ,że działania UOP w tej sprawie pozostawały bez związku z wyborami prezydenckimi.Zwłaszcza , że w najbliższym otoczeniu premiera Buzka znajdują się osoby znane ze swojego skrajnego stanowiska w tej dziedzinie, odporne nawet na wyroki sądu lustracyjnego.Otóż jak coś się ma robić , to powinno być to zrobione dobrze, albo wcale.O politycznych skutkach takich działań świadczą wyniki sondaży opinii publicznych.Według badań CBOS z sierpnia ,nawet w elektoracie AWS na pytania o ocenę przebiegu procesu lustracyjnego mającego wyjaśnić czy Aleksander Kwaśniewski lub Lech Wałęsa współpracowali ze służbami specjalnymi PRL , znacząca część respondentów wypowiedziała się negatywnie.Cała akcja była zatem przeciwskuteczna.Kończąc , warto przytoczyć informacje na temat kampanii wyborczej:Kampania wyborcza- działania rywalizujących partii politycznych lub indywidualnych kandydatów, w celu pozyskania głosu wyborców, organizowane w okresie poprzedzającym wybory parlamentarne, samorządowe lub prezydenckie.We współczesnych demokracjach prowadzenie kampanii wyborczej uzależnione jest od nakładów finansowych i organizacyjnych.Stąd też każdy polityk tworzy własny sztab wyborczy, zatrudnia profesjonalnych konsultantów z różnych dziedzin, np.socjologów, ekspertów ekonomicznych, osoby zajmujące się zbieranie funduszy, specjalistów od reklamy, czy też agencje badające polityczne nastroje społeczne.Kampania wyborcza prowadzona jest różnymi metodami.Największe znaczenie przypisuje się środkom masowego przekazu, a zwłaszcza telewizji.Zasady prowadzenia kampanii wyborczej określone są przepisami prawa wyborczego.Zgodnie z ordynacją do Sejmu kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia zarządzenia prezydenta o wyborach i kończy się na 24h przed dniem głosowania.4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Innym negatywnym przykładem , jak nie robić kampanii wyborczej, był sposób i okoliczności przeprowadzenia lustracji kandydatów na prezydenta.Nikt przecież nie uwierzy ,że działania UOP w tej sprawie pozostawały bez związku z wyborami prezydenckimi.Zwłaszcza , że w najbliższym otoczeniu premiera Buzka znajdują się osoby znane ze swojego skrajnego stanowiska w tej dziedzinie, odporne nawet na wyroki sądu lustracyjnego.Otóż jak coś się ma robić , to powinno być to zrobione dobrze, albo wcale.O politycznych skutkach takich działań świadczą wyniki sondaży opinii publicznych.Według badań CBOS z sierpnia ,nawet w elektoracie AWS na pytania o ocenę przebiegu procesu lustracyjnego mającego wyjaśnić czy Aleksander Kwaśniewski lub Lech Wałęsa współpracowali ze służbami specjalnymi PRL , znacząca część respondentów wypowiedziała się negatywnie.Cała akcja była zatem przeciwskuteczna.Kończąc , warto przytoczyć informacje na temat kampanii wyborczej:Kampania wyborcza- działania rywalizujących partii politycznych lub indywidualnych kandydatów, w celu pozyskania głosu wyborców, organizowane w okresie poprzedzającym wybory parlamentarne, samorządowe lub prezydenckie.We współczesnych demokracjach prowadzenie kampanii wyborczej uzależnione jest od nakładów finansowych i organizacyjnych.Stąd też każdy polityk tworzy własny sztab wyborczy, zatrudnia profesjonalnych konsultantów z różnych dziedzin, np.socjologów, ekspertów ekonomicznych, osoby zajmujące się zbieranie funduszy, specjalistów od reklamy, czy też agencje badające polityczne nastroje społeczne.Kampania wyborcza prowadzona jest różnymi metodami.Największe znaczenie przypisuje się środkom masowego przekazu, a zwłaszcza telewizji.Zasady prowadzenia kampanii wyborczej określone są przepisami prawa wyborczego.Zgodnie z ordynacją do Sejmu kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia zarządzenia prezydenta o wyborach i kończy się na 24h przed dniem głosowania.4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]