[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zwiadczy to o różnicy!Oto, co stanowi całą wielkośd i piękno kapłana i doskonale widad, że jeżelieucharystia stanowi jedynie zgromadzenie współwyznawców, a ksiądz jest tylkoprzewodniczącym wspólnoty, to odwraca się on twarzą do wiernych.Jeśli jestto posiłek, to rzecz jasna nie odwraca się twarzy od współbiesiadników, leczzajmuje się miejsce naprzeciwko nich.Podobnie również nie podaje się, tak jakdzieciom, pożywienia do ust; właśnie to wyjaśnia komunię dawaną na rękę.Zatem wszystkie te liturgiczne nowinki stają się zrozumiale.Lecz jeśli powróci się do pojęcia ofiary, będzie to zupełnie coś innego.Jeżeliofiara, przyczyna obrzędu, jest rzeczywiście obecna na ołtarzu i jeżeli komuniajest jedynie owocem ofiary, zatem spożywając ją uczestniczymy w ofierze.Tymsamym, jest rzeczą oczywistą, iż kapłan sprawujący ofiarę Mszy, przez tetajemnicze i boskie słowa niejako oderwany od ziemi, oddala się od wiernych ipozostaje sam na sam z Bogiem, podobnie jak Najwyższy Kapłan izolował sięsam na sam z Bogiem raz na rok za zasłoną Zwiątyni, a następnie wracał,przynosząc błogosławieostwo wiernym.Jest rzeczą zrozumiałą, iż kapłan, aby46spełnid to misterium, zwraca się w stronę Krzyża i ku Bogu, jak również to, żenastępnie odwraca się twarzą do wiernych, aby im dad Naszego Pana JezusaChrystusa.Dlatego, ponieważ jest to Bóg prawdziwie obecny, z bardzo wielkim szacunkiemwinniśmy uklęknąd przed Naszym Panem Jezusem Chrystusem, aby Go przyjąd;z tak wielkim uszanowaniem, iż nie ośmielamy się Go dotknąd naszymi niepoświęconymi ani nie uświęconymi rękoma, lecz przyjmujemy Go do ust! Nietwierdzę, że reforma liturgiczna jest heretycka lub też nieważna, lecz, żezmieniając katolicką koncepcję ofiary, kryje bardzo wielkie niebezpieczeostwostopniowego przyjęcia mentalności czysto protestanckiej.WniosekWinniśmy przeto byd ostrożni i walczyd (gdy zajdzie potrzeba nawet aż dośmierci), aby oswobodzid Kościół od jego wewnętrznych nieprzyjaciół.Musimysię zorganizowad, a zwłaszcza zachowad Tradycję.Gorąco zachęcam obecnychtutaj księży do zachowania tradycji, zawsze tej samej liturgii, ponieważ wtedyjesteśmy pewni, iż posiadamy ważne sakramenty i że trwamy w prawdzie.Wszystkie te świeżej daty reformy sprawiają, iż wszystko rozpada się, ludzietracą wiarę, nie ma już powołao, podczas gdy tylko przywraca się Tradycję,powołania pojawiają się i są to dobre powołania!Mogę to stwierdzid z całą znajomością rzeczy na przykładzie mojegoseminarium, w którym młodzi ludzie dają mi naprawdę dużo zadowolenia.Przybywają oni z Ameryki, Anglii, Australii, Szwajcarii, Niemiec, Hiszpanii,Francji, ze wszystkich stron świata i sądzę, iż mogę powiedzied, że owiseminarzyści staną się dobrymi i świętymi kapłanami, ponieważ rozumieją oniznaczenie Zwiętej Ofiary Mszy, wiedzą, że ich celem jest dawanie duszomNaszego Pana Jezusa Chrystusa, a nie zwykłego chleba, że są oni po to, by głosidEwangelię i że nie można się zbawid bez łaski Naszego Pana Jezusa Chrystusa.Tak, oni są o tym przekonani, zatem zostaną misjonarzami, prawdziwymikapłanami; właśnie takich księży pragnę uformowad w Ecne.Z waszej zaś strony winiliście ponownie zjednoczyd się, aby bronid wiary oraznauczad wasze dzieci prawdziwego katechizmu.Wybierajcie autentycznychkapłanów mających jeszcze wiarę, otoczcie ich opieką, broocie ich, aby miedpewnośd, iż wasze dzieci rzeczywiście uczą się katolickiej wiary.Potrzebne sąrównież katolickie szkoły.musimy odbudowad chrześcijaostwo.Nie należypozostawad obojętnym i patrzed na Kościół popadający codziennie w coraz towiększą ruinę; wezmy się w garśd, mówiąc sobie z odwagą, że Bóg jestwszechmocny i że możemy jeszcze coś zrobid.Dlaczego my dzisiaj nie możemyuczynid tego, co katolicy robili przez dwa tysiące lat?47Jestem oczywiście uważany za reakcjonistę, ultratradycjonalistę, ponieważ niegodzę się na reformę.Lecz czyż mogę ją przyjąd, wiedząc iż niszczy ona Kościół?Właśnie dlatego jestem atakowany przez wywrotową silę, znajdującą się wRzymie: żąda się ode mnie, abym zamknął seminarium i odesłał wszystkichseminarzystów.Własne sumienie mówi mi jednak, iż obowiązkiem moim jestpowiedzied, że nie przyłożę ręki do zniszczenia Kościoła.Kooczę prosząc was, abyście modlili się, a zapewniam, że ja również z całegoserca modlę się za was i pragnę, aby Bóg powołał spośród was obrooców wiary.Oczywiście bronicie jej już teraz, lecz proszę Boga, by natchnął was myśląstworzenia organizacji uniemożliwiającej podziały i jednoczącej was w obroniewiary, liturgii oraz katechizmu, aby pozostała jeszcze jakaś nadzieja w Hiszpanii,tak jak i gdzie indziej.W Szwajcarii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych,Kanadzie, wszędzie., grupy wiernych, którzy nie chcą byd świadkami zaniku ichwiary, są coraz liczniejsze [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Zwiadczy to o różnicy!Oto, co stanowi całą wielkośd i piękno kapłana i doskonale widad, że jeżelieucharystia stanowi jedynie zgromadzenie współwyznawców, a ksiądz jest tylkoprzewodniczącym wspólnoty, to odwraca się on twarzą do wiernych.Jeśli jestto posiłek, to rzecz jasna nie odwraca się twarzy od współbiesiadników, leczzajmuje się miejsce naprzeciwko nich.Podobnie również nie podaje się, tak jakdzieciom, pożywienia do ust; właśnie to wyjaśnia komunię dawaną na rękę.Zatem wszystkie te liturgiczne nowinki stają się zrozumiale.Lecz jeśli powróci się do pojęcia ofiary, będzie to zupełnie coś innego.Jeżeliofiara, przyczyna obrzędu, jest rzeczywiście obecna na ołtarzu i jeżeli komuniajest jedynie owocem ofiary, zatem spożywając ją uczestniczymy w ofierze.Tymsamym, jest rzeczą oczywistą, iż kapłan sprawujący ofiarę Mszy, przez tetajemnicze i boskie słowa niejako oderwany od ziemi, oddala się od wiernych ipozostaje sam na sam z Bogiem, podobnie jak Najwyższy Kapłan izolował sięsam na sam z Bogiem raz na rok za zasłoną Zwiątyni, a następnie wracał,przynosząc błogosławieostwo wiernym.Jest rzeczą zrozumiałą, iż kapłan, aby46spełnid to misterium, zwraca się w stronę Krzyża i ku Bogu, jak również to, żenastępnie odwraca się twarzą do wiernych, aby im dad Naszego Pana JezusaChrystusa.Dlatego, ponieważ jest to Bóg prawdziwie obecny, z bardzo wielkim szacunkiemwinniśmy uklęknąd przed Naszym Panem Jezusem Chrystusem, aby Go przyjąd;z tak wielkim uszanowaniem, iż nie ośmielamy się Go dotknąd naszymi niepoświęconymi ani nie uświęconymi rękoma, lecz przyjmujemy Go do ust! Nietwierdzę, że reforma liturgiczna jest heretycka lub też nieważna, lecz, żezmieniając katolicką koncepcję ofiary, kryje bardzo wielkie niebezpieczeostwostopniowego przyjęcia mentalności czysto protestanckiej.WniosekWinniśmy przeto byd ostrożni i walczyd (gdy zajdzie potrzeba nawet aż dośmierci), aby oswobodzid Kościół od jego wewnętrznych nieprzyjaciół.Musimysię zorganizowad, a zwłaszcza zachowad Tradycję.Gorąco zachęcam obecnychtutaj księży do zachowania tradycji, zawsze tej samej liturgii, ponieważ wtedyjesteśmy pewni, iż posiadamy ważne sakramenty i że trwamy w prawdzie.Wszystkie te świeżej daty reformy sprawiają, iż wszystko rozpada się, ludzietracą wiarę, nie ma już powołao, podczas gdy tylko przywraca się Tradycję,powołania pojawiają się i są to dobre powołania!Mogę to stwierdzid z całą znajomością rzeczy na przykładzie mojegoseminarium, w którym młodzi ludzie dają mi naprawdę dużo zadowolenia.Przybywają oni z Ameryki, Anglii, Australii, Szwajcarii, Niemiec, Hiszpanii,Francji, ze wszystkich stron świata i sądzę, iż mogę powiedzied, że owiseminarzyści staną się dobrymi i świętymi kapłanami, ponieważ rozumieją oniznaczenie Zwiętej Ofiary Mszy, wiedzą, że ich celem jest dawanie duszomNaszego Pana Jezusa Chrystusa, a nie zwykłego chleba, że są oni po to, by głosidEwangelię i że nie można się zbawid bez łaski Naszego Pana Jezusa Chrystusa.Tak, oni są o tym przekonani, zatem zostaną misjonarzami, prawdziwymikapłanami; właśnie takich księży pragnę uformowad w Ecne.Z waszej zaś strony winiliście ponownie zjednoczyd się, aby bronid wiary oraznauczad wasze dzieci prawdziwego katechizmu.Wybierajcie autentycznychkapłanów mających jeszcze wiarę, otoczcie ich opieką, broocie ich, aby miedpewnośd, iż wasze dzieci rzeczywiście uczą się katolickiej wiary.Potrzebne sąrównież katolickie szkoły.musimy odbudowad chrześcijaostwo.Nie należypozostawad obojętnym i patrzed na Kościół popadający codziennie w coraz towiększą ruinę; wezmy się w garśd, mówiąc sobie z odwagą, że Bóg jestwszechmocny i że możemy jeszcze coś zrobid.Dlaczego my dzisiaj nie możemyuczynid tego, co katolicy robili przez dwa tysiące lat?47Jestem oczywiście uważany za reakcjonistę, ultratradycjonalistę, ponieważ niegodzę się na reformę.Lecz czyż mogę ją przyjąd, wiedząc iż niszczy ona Kościół?Właśnie dlatego jestem atakowany przez wywrotową silę, znajdującą się wRzymie: żąda się ode mnie, abym zamknął seminarium i odesłał wszystkichseminarzystów.Własne sumienie mówi mi jednak, iż obowiązkiem moim jestpowiedzied, że nie przyłożę ręki do zniszczenia Kościoła.Kooczę prosząc was, abyście modlili się, a zapewniam, że ja również z całegoserca modlę się za was i pragnę, aby Bóg powołał spośród was obrooców wiary.Oczywiście bronicie jej już teraz, lecz proszę Boga, by natchnął was myśląstworzenia organizacji uniemożliwiającej podziały i jednoczącej was w obroniewiary, liturgii oraz katechizmu, aby pozostała jeszcze jakaś nadzieja w Hiszpanii,tak jak i gdzie indziej.W Szwajcarii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych,Kanadzie, wszędzie., grupy wiernych, którzy nie chcą byd świadkami zaniku ichwiary, są coraz liczniejsze [ Pobierz całość w formacie PDF ]