[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zawierajcy wity i nierozerwalny zwizek maeski nie tylko daj wyraz niczym nie przymuszonej woli wstpienia do niego, lecz take pod przysig obiecuj sobie dozgonn mio, wierno i uczciwo maesk.Aby zrozumie maestwo wedug zamysu Boego trzeba odpowiedzie sobie na ponisze pytania:Co dotychczas wiem o maestwie?Po co Pan Bóg ustanowi maestwo , czyli jakie s cele i zadania maestwa?: a)mio, b)przekazywanie ycia, c)wzajemna pomoc.Jakie cechy wyznaczy Bóg dla maestwa?Bóg wchodzi w ycie maonków - przymierze, wspólnotaNajwaniejsze jest to, e dwoje ludzi, którzy wi si na cae ycie ze sob, równoczenie wie siebie z Chrystusem na cae ycie.W tym momencie zawizuje si przymierze midzy nimi a Bogiem, na wzór przymierza midzy Bogiem a Mojeszem.W momencie lubu Chrystus staje si im pomoc w dochowaniu tego przymierza mioci, jakie zaistniao midzy nimi samymi.Jest to najwiksze i najistotniejsze w Sakramencie Maestwa.Choby niczego z tych zewntrznych rzeczy przy lubie nie byo, to w ich yciu dokonao si wielkie i wite wydarzenie przymierza z Bogiem i nieodwracalnego wejcia Chrystusa w ich ycie.Sakrament jest widzialnym znakiem, niewidzialnej aski Boej, czego nie moe da w aden sposób USC, bo zachodzi tu istotna rónica midzy lubem cywilnym i kocielnym.Cywilny jest tylko umow (kontraktem) dla dwóch osób.Sakrament ma moc i ask, której nie ma moliwoci da lub cywilny.Obopólna umowa - kontrakt.Wane jest te poznanie strony prawnej aktu, który zawierajcy powinni dopeni, aby sakrament móg zaistnie i da to, czego z woli Chrystusa zosta ustanowiony.Jednym z istotnych elementów lubu jest obopólna umowa - kontrakt tj.wzajemne przekazanie i przyjcie przez zawierajcych maestwo prawa do siebie.Istot sakramentu maestwa stanowi umowa, na której zawarcie maonkowie wyraaj wzajemn zgod.Zgoda ta stanowi jakby dusze umowy maeskie.adna wadza ludzka nie jest w stanie tej zgody uzupeni ani jej czym innym zastpi.T zgod musi kada ze stron wyrazi osobicie jako wyraz wasnego wyboru i wasnej woli.Symbolem tej zgody s obrczki lubne.Szafarzami sakramentu maestwa s sami oblubiecy.Kapan, asystujcy przy lubie, jest tylko urzdowym wiadkiem, który imieniem Chrystusa udziela bogosawiestwa temu zwizkowi.Co sakrament maestwa daje maonkom?lWcza mio ludzk w nurt nieskoczonej mioci Boej.llRzeczywistoci, która sakrament maestwa przetwarza i udoskonala, jest uwicenie mioci.Ta wanie mio, która dotd bya naturaln wizi midzyosobow, staje si mioci nadprzyrodzon.llSeks, Eros czyli mio zmysowa - uczuciowa, staje si mioci wit czyli religijn, staje si nie tylko aktem midzyosobowym, ale aktem skierowanym take ku Bogu.llllKonsekruje ycie i czynnoci maonków.llSakrament konsekruje dusze i ciaa maonków do tego stopnia, e wszystkie uczucia i gesty, którymi si obdarzaj, nawet najbardziej intymne, nabieraj charakteru nadprzyrodzonego.aden inny sakrament nie wchodzi tak gboko w ycie dwojga ludzi jak sakrament maestwa, który przepenia ask cielesno i seksualno maesk do tego stopnia, e nic tu nie pozostaje wieckiego i nieczystego.llDziki sakramentowi maestwa wszystkie codzienne sprawy, z których skada si ycie maeskie, staja si przetworzone w Bosk rzeczywisto.To jakby przeistoczenie, jakie otrzymuje maestwo przez sakrament.llllllZapewnia cig obecno Chrystusa i Jego pomoc.lChrystus jest z maonkami nie tylko w chwili zawierania przez nich maestwa, ale przez cay czas jego trwania.wiadomo tego faktu jest krzepica dla maonków, nie pozwala zwtpi w chwilach prób i kryzysów.Pismo w.Czsto powtarza zdanie Boga kierowane do czowieka: Nie bój si, ja bd z Tob.Do czego zobowizuje sakrament maestwa.aska sakramentalna nie dziaa automatycznie, a wiec nie daje gwarancji, e przez zawarcie sakramentu maestwa w kociele ludzie wierzcy bd tym samym szczliwymi maonkami.Sakramenty s nie tylko darem Boga, ale i jakim zobowizaniem ze strony czowieka.Jeeli maonkowie tym zobowizaniom pozostan wierni i z darami sakramentalnymi bd wspópracowa, to bd tym Wielkim Sakramentem umacniani, uwicani i przemieniani.Róa - czyli kwiaty i kolce.Niektóre zabytkowe dziea sztuki przedstawiaj taki obraz:dwoje modych ludzi zawiera maestwo, obok nich Chrystus.Oni podaj sobie rce, a Chrystus trzyma nad nimi wieniec.Wieniec z ró.A róa - jak ycie obok piknego kwiatu ma i kolce.Wymowa tego obrazu jest gboka.Wieniec zawsze symbolizowa zwycistwo i rado.Ale w yciu s i kolce - trudnoci, kopoty, choroby.Warto pamita wtedy o maeskim przymierzu lubnym - „nie bój si, ja jestem z Tob”.Bóg zawsze obecny, zawsze wierny i zawsze gotowy przyj z pomoc.Na poparcie powyszych sdów przytocz sowa Jana Pawa II:„Nie ma wizi, która by cilej wizaa osoby ni wi maeska i rodzina”.W literaturze polskiej bunt mona zastpi takimi sowami jak: sprzeciw, protest, opór, niezgoda, pobudzenie.Termin ten oznacza zorganizowan akcje protestacyjn wobec wadzy; zbrojny spisek; rewolucj, przewrót.Bunt jest wpisany w natur kadego czowieka.Dorastajc buntujemy si przeciwko otaczajcej nas rzeczywistoci, chcemy j zmienia i to jest ródempostpu.W historii ludzkoci swój lad pozostawio wielu buntowników, którzy sprzeciwili siBogu, wadzy totalitarnej, krzywdzicielom, a take rodzicom-starszemu pokoleniu.Wielu takewykreowali w swych dzieach pisarze.Jednym z pierwszych buntowników, który sprzeciwi si istotom nadludzkim-Bogom, bymityczny Prometeusz.Legenda gosia, e by on tworem jednego z tytanów-Prometeusza, któryulepi go z gliny pomieszanej ze zami, dusz za da mu z ognia niebieskiego, którego par iskierukrad z rydwanu boga soca-Heliosa [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Zawierajcy wity i nierozerwalny zwizek maeski nie tylko daj wyraz niczym nie przymuszonej woli wstpienia do niego, lecz take pod przysig obiecuj sobie dozgonn mio, wierno i uczciwo maesk.Aby zrozumie maestwo wedug zamysu Boego trzeba odpowiedzie sobie na ponisze pytania:Co dotychczas wiem o maestwie?Po co Pan Bóg ustanowi maestwo , czyli jakie s cele i zadania maestwa?: a)mio, b)przekazywanie ycia, c)wzajemna pomoc.Jakie cechy wyznaczy Bóg dla maestwa?Bóg wchodzi w ycie maonków - przymierze, wspólnotaNajwaniejsze jest to, e dwoje ludzi, którzy wi si na cae ycie ze sob, równoczenie wie siebie z Chrystusem na cae ycie.W tym momencie zawizuje si przymierze midzy nimi a Bogiem, na wzór przymierza midzy Bogiem a Mojeszem.W momencie lubu Chrystus staje si im pomoc w dochowaniu tego przymierza mioci, jakie zaistniao midzy nimi samymi.Jest to najwiksze i najistotniejsze w Sakramencie Maestwa.Choby niczego z tych zewntrznych rzeczy przy lubie nie byo, to w ich yciu dokonao si wielkie i wite wydarzenie przymierza z Bogiem i nieodwracalnego wejcia Chrystusa w ich ycie.Sakrament jest widzialnym znakiem, niewidzialnej aski Boej, czego nie moe da w aden sposób USC, bo zachodzi tu istotna rónica midzy lubem cywilnym i kocielnym.Cywilny jest tylko umow (kontraktem) dla dwóch osób.Sakrament ma moc i ask, której nie ma moliwoci da lub cywilny.Obopólna umowa - kontrakt.Wane jest te poznanie strony prawnej aktu, który zawierajcy powinni dopeni, aby sakrament móg zaistnie i da to, czego z woli Chrystusa zosta ustanowiony.Jednym z istotnych elementów lubu jest obopólna umowa - kontrakt tj.wzajemne przekazanie i przyjcie przez zawierajcych maestwo prawa do siebie.Istot sakramentu maestwa stanowi umowa, na której zawarcie maonkowie wyraaj wzajemn zgod.Zgoda ta stanowi jakby dusze umowy maeskie.adna wadza ludzka nie jest w stanie tej zgody uzupeni ani jej czym innym zastpi.T zgod musi kada ze stron wyrazi osobicie jako wyraz wasnego wyboru i wasnej woli.Symbolem tej zgody s obrczki lubne.Szafarzami sakramentu maestwa s sami oblubiecy.Kapan, asystujcy przy lubie, jest tylko urzdowym wiadkiem, który imieniem Chrystusa udziela bogosawiestwa temu zwizkowi.Co sakrament maestwa daje maonkom?lWcza mio ludzk w nurt nieskoczonej mioci Boej.llRzeczywistoci, która sakrament maestwa przetwarza i udoskonala, jest uwicenie mioci.Ta wanie mio, która dotd bya naturaln wizi midzyosobow, staje si mioci nadprzyrodzon.llSeks, Eros czyli mio zmysowa - uczuciowa, staje si mioci wit czyli religijn, staje si nie tylko aktem midzyosobowym, ale aktem skierowanym take ku Bogu.llllKonsekruje ycie i czynnoci maonków.llSakrament konsekruje dusze i ciaa maonków do tego stopnia, e wszystkie uczucia i gesty, którymi si obdarzaj, nawet najbardziej intymne, nabieraj charakteru nadprzyrodzonego.aden inny sakrament nie wchodzi tak gboko w ycie dwojga ludzi jak sakrament maestwa, który przepenia ask cielesno i seksualno maesk do tego stopnia, e nic tu nie pozostaje wieckiego i nieczystego.llDziki sakramentowi maestwa wszystkie codzienne sprawy, z których skada si ycie maeskie, staja si przetworzone w Bosk rzeczywisto.To jakby przeistoczenie, jakie otrzymuje maestwo przez sakrament.llllllZapewnia cig obecno Chrystusa i Jego pomoc.lChrystus jest z maonkami nie tylko w chwili zawierania przez nich maestwa, ale przez cay czas jego trwania.wiadomo tego faktu jest krzepica dla maonków, nie pozwala zwtpi w chwilach prób i kryzysów.Pismo w.Czsto powtarza zdanie Boga kierowane do czowieka: Nie bój si, ja bd z Tob.Do czego zobowizuje sakrament maestwa.aska sakramentalna nie dziaa automatycznie, a wiec nie daje gwarancji, e przez zawarcie sakramentu maestwa w kociele ludzie wierzcy bd tym samym szczliwymi maonkami.Sakramenty s nie tylko darem Boga, ale i jakim zobowizaniem ze strony czowieka.Jeeli maonkowie tym zobowizaniom pozostan wierni i z darami sakramentalnymi bd wspópracowa, to bd tym Wielkim Sakramentem umacniani, uwicani i przemieniani.Róa - czyli kwiaty i kolce.Niektóre zabytkowe dziea sztuki przedstawiaj taki obraz:dwoje modych ludzi zawiera maestwo, obok nich Chrystus.Oni podaj sobie rce, a Chrystus trzyma nad nimi wieniec.Wieniec z ró.A róa - jak ycie obok piknego kwiatu ma i kolce.Wymowa tego obrazu jest gboka.Wieniec zawsze symbolizowa zwycistwo i rado.Ale w yciu s i kolce - trudnoci, kopoty, choroby.Warto pamita wtedy o maeskim przymierzu lubnym - „nie bój si, ja jestem z Tob”.Bóg zawsze obecny, zawsze wierny i zawsze gotowy przyj z pomoc.Na poparcie powyszych sdów przytocz sowa Jana Pawa II:„Nie ma wizi, która by cilej wizaa osoby ni wi maeska i rodzina”.W literaturze polskiej bunt mona zastpi takimi sowami jak: sprzeciw, protest, opór, niezgoda, pobudzenie.Termin ten oznacza zorganizowan akcje protestacyjn wobec wadzy; zbrojny spisek; rewolucj, przewrót.Bunt jest wpisany w natur kadego czowieka.Dorastajc buntujemy si przeciwko otaczajcej nas rzeczywistoci, chcemy j zmienia i to jest ródempostpu.W historii ludzkoci swój lad pozostawio wielu buntowników, którzy sprzeciwili siBogu, wadzy totalitarnej, krzywdzicielom, a take rodzicom-starszemu pokoleniu.Wielu takewykreowali w swych dzieach pisarze.Jednym z pierwszych buntowników, który sprzeciwi si istotom nadludzkim-Bogom, bymityczny Prometeusz.Legenda gosia, e by on tworem jednego z tytanów-Prometeusza, któryulepi go z gliny pomieszanej ze zami, dusz za da mu z ognia niebieskiego, którego par iskierukrad z rydwanu boga soca-Heliosa [ Pobierz całość w formacie PDF ]