[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.(kropki) przez słowem htaccess- musi to wyglądać dokładnie tak:.htaccessInformacja na stronie głównej - informację tą zmieniamy w PA / Moduły / tools / Strona startowa - Edytor tekstowy - możemy tam zmienić tekstyoraz dać inny obraz wcześniej przygotowany.Pamiętaj o zmianie (ustawieniu) danych w zakładce Ustawienia / Kontakt - wstaw tam swoje dane zgodnie z polami.Ustawienia / Baza danych - tutaj nie zmieniaj niczego - może to spowodować uszkodzenie sklepu.2.6 NarzędziaIstotnym elementem tej zakładki jest "Kopia bazy danych" - czytaj BEZPIECZECSTWO oraz CMS - to właśnie tutaj edytujesz takie zakładki jakKontakt, Regulamin O nas - pamiętaj koniecznie aby zmienić te dane z danych przykładowych przed uruchomieniem sklepu.Mozesz też dodawać własnezakładki - aby działały pamiętaj o amianie nazwy pliku z htaccess.txt na.htaccess w programie FileZilla - inaczej nie zadziałają one.2.7 Ustawienia e-mail (potwierdzenia i wysyłka)Aby klient poprawnie otrzymywał potwierdzenia email o zakupach i wysyłał informacje z problemami wybierając formularz należy poprawnie ustawić tedane.WAZNE - Presta nie obsługuje kont pocztowych gdzie konieczna jeset autoryzacja wysyłki tak więc użycie adresów z wp.pl op.pl i innych darmowychmoże nieść za sobą różne problemy.Nie jest to w zasadzie problem bo każdy sklep musi być zainstalowany na serwerze a serwery oferują tworzenie kontpocztowych i tak powinniśmy postąpić - dodatkowo ADRES EMAIL SKLEPU POWINIEN BY W DOMENIE SKLEPU !! aby uwiarygodnić sklep -podawanie adresów z darmowej poczty nie wygląda dobrze.Ustawiamy maile w miejscach takich jak:1.PRACOWNICY - tutaj każdy (razem z administratorem) powinni mieć adres w domenie sklepu lub taki który nie będzie wymagał autoryzacji(czyli potwierdzania wysyłki)2.PRACOWNICY / KONTAKTY - tutaj podajemy dane jakie będą widoczne w formularzu kontaktowym (w stopce po wybraniu opcji kontakt) npWebmaster i tu także podajemy odpowiednie adresy email - może to być wszędzie jeden email lub różne3.USTAWIENIA / KONTAKT w miejscu adres e-mail4.MODUAY / TOOLS / Powiadomienia e-mailem v1.1 - WAZNY MODUA - odpowiada on za przesyłanie wiadomości email do obsługi sklepu wmomencie zakup towaru przez klienta oraz w wypadku niskich stanów magazynowych towarów - jeśli nie jest zainstalowany to trzeba zainstalowaćten moduł i wybieramy "Konfiguruj" a następnie podajemy odpowiedni dla nas adres email.3.1 Ustawienia CHMOD po instalacji3.2 Backup Bazy DanychBardzo ważnym jest stały backup (czyli kopia) bazy danych sklepu.Każdy nowy klient, każdy towar, ustawienia i inne zapisują się w bazie danych.Wwypadku błedu serwera, włamania do sklepu lub innych błędów możemy przywrócić stan sklepu do momentu ostatniej kopii bazy danych - należy robić tosystematycznie np raz dziennie.Aby utworzyć kopię bazy danych wystarczy zalogować się do Panelu Administracyjnego, przejść do zakładki: NARZDZIA / KOPIA BAZY DANYCH iwybrać opcję "Utwórz nową kopię bezpieczeństwa" - po chwili pojawi się komunikat o poprawnie wykonanej operacji i mozliwości pobrania kopii bazy naTwój komputer.Baza zapisze się w Panelu Administracyjnym ale dodatkowo należałoby pobrać taką bazę na np pulpit lub zapis na cd - będzie tododatkowa kopia.Jeśli pojawi się problem z informacją:Nie można utworzyć pliku kopii zapasowej "/home/cayman23.pl/public_html/adminpanel/backups/1253522147-2251aefa.sql.gz" - oznacza to, że musimyustawić chmod (program filezila) w katalogu adminpanel/backups na 7773.3 Backup plikówKolejnym krokiem jest wykonanie kopii plików takich jak zdjęcia przedmiotów - tego nie musimy robić tak często gdyż nie codziennie dodajemy nowetowary.Aby wykonać kopię tych plików wystarczy przeciągnąć katalog img (w katalogu głównym) na pulpit lub w inne dowolne miejsce naszegokomputera.Część funkcji oraz np komentarze zapisują się też w innych miejscach sklepu więc dobrze jest robić całkowity backup plików czy to poprzez paneladministracyjny serwera czy ftp. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.(kropki) przez słowem htaccess- musi to wyglądać dokładnie tak:.htaccessInformacja na stronie głównej - informację tą zmieniamy w PA / Moduły / tools / Strona startowa - Edytor tekstowy - możemy tam zmienić tekstyoraz dać inny obraz wcześniej przygotowany.Pamiętaj o zmianie (ustawieniu) danych w zakładce Ustawienia / Kontakt - wstaw tam swoje dane zgodnie z polami.Ustawienia / Baza danych - tutaj nie zmieniaj niczego - może to spowodować uszkodzenie sklepu.2.6 NarzędziaIstotnym elementem tej zakładki jest "Kopia bazy danych" - czytaj BEZPIECZECSTWO oraz CMS - to właśnie tutaj edytujesz takie zakładki jakKontakt, Regulamin O nas - pamiętaj koniecznie aby zmienić te dane z danych przykładowych przed uruchomieniem sklepu.Mozesz też dodawać własnezakładki - aby działały pamiętaj o amianie nazwy pliku z htaccess.txt na.htaccess w programie FileZilla - inaczej nie zadziałają one.2.7 Ustawienia e-mail (potwierdzenia i wysyłka)Aby klient poprawnie otrzymywał potwierdzenia email o zakupach i wysyłał informacje z problemami wybierając formularz należy poprawnie ustawić tedane.WAZNE - Presta nie obsługuje kont pocztowych gdzie konieczna jeset autoryzacja wysyłki tak więc użycie adresów z wp.pl op.pl i innych darmowychmoże nieść za sobą różne problemy.Nie jest to w zasadzie problem bo każdy sklep musi być zainstalowany na serwerze a serwery oferują tworzenie kontpocztowych i tak powinniśmy postąpić - dodatkowo ADRES EMAIL SKLEPU POWINIEN BY W DOMENIE SKLEPU !! aby uwiarygodnić sklep -podawanie adresów z darmowej poczty nie wygląda dobrze.Ustawiamy maile w miejscach takich jak:1.PRACOWNICY - tutaj każdy (razem z administratorem) powinni mieć adres w domenie sklepu lub taki który nie będzie wymagał autoryzacji(czyli potwierdzania wysyłki)2.PRACOWNICY / KONTAKTY - tutaj podajemy dane jakie będą widoczne w formularzu kontaktowym (w stopce po wybraniu opcji kontakt) npWebmaster i tu także podajemy odpowiednie adresy email - może to być wszędzie jeden email lub różne3.USTAWIENIA / KONTAKT w miejscu adres e-mail4.MODUAY / TOOLS / Powiadomienia e-mailem v1.1 - WAZNY MODUA - odpowiada on za przesyłanie wiadomości email do obsługi sklepu wmomencie zakup towaru przez klienta oraz w wypadku niskich stanów magazynowych towarów - jeśli nie jest zainstalowany to trzeba zainstalowaćten moduł i wybieramy "Konfiguruj" a następnie podajemy odpowiedni dla nas adres email.3.1 Ustawienia CHMOD po instalacji3.2 Backup Bazy DanychBardzo ważnym jest stały backup (czyli kopia) bazy danych sklepu.Każdy nowy klient, każdy towar, ustawienia i inne zapisują się w bazie danych.Wwypadku błedu serwera, włamania do sklepu lub innych błędów możemy przywrócić stan sklepu do momentu ostatniej kopii bazy danych - należy robić tosystematycznie np raz dziennie.Aby utworzyć kopię bazy danych wystarczy zalogować się do Panelu Administracyjnego, przejść do zakładki: NARZDZIA / KOPIA BAZY DANYCH iwybrać opcję "Utwórz nową kopię bezpieczeństwa" - po chwili pojawi się komunikat o poprawnie wykonanej operacji i mozliwości pobrania kopii bazy naTwój komputer.Baza zapisze się w Panelu Administracyjnym ale dodatkowo należałoby pobrać taką bazę na np pulpit lub zapis na cd - będzie tododatkowa kopia.Jeśli pojawi się problem z informacją:Nie można utworzyć pliku kopii zapasowej "/home/cayman23.pl/public_html/adminpanel/backups/1253522147-2251aefa.sql.gz" - oznacza to, że musimyustawić chmod (program filezila) w katalogu adminpanel/backups na 7773.3 Backup plikówKolejnym krokiem jest wykonanie kopii plików takich jak zdjęcia przedmiotów - tego nie musimy robić tak często gdyż nie codziennie dodajemy nowetowary.Aby wykonać kopię tych plików wystarczy przeciągnąć katalog img (w katalogu głównym) na pulpit lub w inne dowolne miejsce naszegokomputera.Część funkcji oraz np komentarze zapisują się też w innych miejscach sklepu więc dobrze jest robić całkowity backup plików czy to poprzez paneladministracyjny serwera czy ftp. [ Pobierz całość w formacie PDF ]