[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. ÎProgramami mogacymi wzbudzac negatywneÎ Âemocje wsrod widzow, nie wspominajac juz   ΠÇo krzywdach wyrzadzonych osobom bioraÎ Î-cym w nich udziaø, sa talk-show typu ¹Zerwa-Îne wieziº czy ¹Rozmowy w tokuº.Przedstawia-Îja one ludzi w sytuacjach kryzysowych, ktorzyÎ Âprzed kamera zmuszani zostaja do wyjawianiaÎ Îosobistych informacji dla popularnosci progra-Â103Hinc 2001.Ç Ç ÂIV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOW 123mu.Nastepnie osoby te pozostawia sie bezÎ Îpomocy specjalistycznej.Oczywiscie rodzi sie Îtu pytanie o etyke tworzenia tego typu progra-Îmow.Na potrzebach ogladactwa opieraja sie ΠΠÎprogramy typu ¹Big Brotherº czy ¹Barº.Czøo-wiek chetnie zapomina o wøasnych trudnos-Î Âciach, skupiajac uwage na zyciu innych ludzi.Î Î ÇProgramy opierajace sie na podgladactwie cu-Î Î Îdzej prywatnosci beda wiec atrakcyjne, ale po- ΠΠÎzostaje pytanie: czy etyczne?^Stymulowanie przemocy i dewiacyj-nych zachowan seksualnychÂW obecnych na rynku polskim propozycjachÇ Çmedialnych jest takze duzo przemocy i niena-turalnych zachowan seksualnych.MuzykaÂpunkowa i heavymetalowa prezentuje wideo-klipy nihilistyczne.Miøosc zwiazana jest w nich  Îz rozwiazøoscia, separacja, sadyzmem, maso-Î Â Î Îchizmem, homoseksualizmem i autoerotyz-mem.W 1991 roku analizie poddano 750 wi-deoklipow nadawanych przez telewizje kablo-ÂÇ Î Îwe.Obliczono, ze akty przemocy wystepujaw nich 20 razy na godzine.W Music TelevisionÎzanotowano 29 gwaøtownych zachowan anty-Âspoøecznych w ciagu godziny.Ponadto 50%Îkobiet i 10% mezczyzn wystepujacych w tele-Î Ç Î Îdyskach byøo ubranych prowokacyjnie104.Po-104Godzic 1996d.Ç Ç Â124 IV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOWÇ Â Âniewaz tworcy programow telewizyjnychw trosce o ich ogladalnosc staraja sie pokazy-Î Â Â Î Îwac wydarzenia spektakularne, wstrzasaja ΠÎcei niezwykøe, w telewizji wystepuje nadprezenta-Îcja agresji w stosunku do rzeczywistego stanurzeczy.Sytuacja ta powoduje bøedne wyobra-ÎÇ Â Â Îzenia odbiorcow, ktorzy sa przekonani o szer-Ç Âszym, niz jest to w rzeczywistosci, rozpow-szechnieniu przemocy w stosunkach miedzy-ÎÇ Âludzkich.Moze to prowadzic do przekonania,Ç Îze zachowania agresywne sa normalne i po-wszechnie przyjete, a wiec nie budza poczu-Î Î Îcia winy.^Zagubienie wøasnej tozsamosciÇ Â¹The Bakersfield Californianº z 24 grudnia1992 roku informuje: Trzech nastolatkow podÂÇwpøywem gry D & D zawarøo pakt, ze na zawszeÎ Âpozostana przyjacioømi.Osiemnastoletni BillyÎ Â ÇSmith, dziewietnastoletni Joel Henry i rowniezÎdziewietnastoletni Scott Kammeyer byli po-Î Îchøonieci gra.Joel byø mistrzem strategii, a Bil-ly i Scott odgrywali pewne postacie.WedøugÎ Âzasady gry uczestnicy musza byc caøkowicieposøuszni mistrzowi strategii.Gdy Joel musiaøÎ Â Âsie przeprowadzic do Teksasu, wymysliø z przy-jacioømi plan utrzymania przyjazni.Postanowili Âzabic rodzine Kammeyerow, poniewaz rodzice Π ÇScotta mieli samochod, troche broni i pieniedzy, ΠÎÎ Ç Îprzynajmniej wiecej niz inni.Chøopcy zaczaili sieÇ Ç ÂIV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOW 125na rodzicow Scotta, sciagajac ich z pracy do  ΠÎdomu pod pretekstem awarii w øazience.Pod-czas morderstwa mistrz strategii, Henry, czekaøÎ Âna zewnatrz i søuchaø strzaøow z pistoletu, od-dawanych przez poddanego Smitha.Ciaøa ro-dzicow i brata Scotta znaleziono w sobotni wie-Âczor w ich domu przy Gibson Street w miejsco-Âwosci Bakersfield w Kalifornii.Narzedzia zbrod- Îni (noz i pistolet) zostaøy wrzucone do kanaøu Çprzez trzech przyjacioø, ktorzy wyruszyli w po- Âdroz do Ameryki Poøudniowej.Zanim dotarli do ÇÎ ÎMeksyku, wyczerpaøy sie im pieniadze.ZostaliÎaresztowani, gdy przekraczali granice Kalifornii.Ç Î ÎKazdy z nich przyznaø sie do przestepstwaÎ Âw rozmowie z prowadzacym sledztwo105.^Osøabienie tworczej wyobraz ÂniNieumiejetne korzystanie ze srodkow ma-Î Â ÂÇ Âsowego przekazu moze prowadzic do zahamo-wania wyobrazni.Wszystkie dzieci potrzebuja Îwarunkow do tworzenia wøasnych obrazow Âmentalnych i ksztaøcenia wyobrazni.¹DzieciÂtelewizyjneº pozbawione sa tej mozliwosci,Î Ç Âskutkiem czego ich wyobraznia ulega uposle- Âdzeniu.Dzieci wychowywane przy telewizorzeÇ Î Â Â Î Îprzewaznie nie potrafia wyjsc poza sfere jezykaobrazow, nie umieja skupic uwagi na sciezce Π  Çdzwiekowej programu telewizyjnego i powiazac ΠΠÂ105èukasz 1998 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
. ÎProgramami mogacymi wzbudzac negatywneÎ Âemocje wsrod widzow, nie wspominajac juz   ΠÇo krzywdach wyrzadzonych osobom bioraÎ Î-cym w nich udziaø, sa talk-show typu ¹Zerwa-Îne wieziº czy ¹Rozmowy w tokuº.Przedstawia-Îja one ludzi w sytuacjach kryzysowych, ktorzyÎ Âprzed kamera zmuszani zostaja do wyjawianiaÎ Îosobistych informacji dla popularnosci progra-Â103Hinc 2001.Ç Ç ÂIV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOW 123mu.Nastepnie osoby te pozostawia sie bezÎ Îpomocy specjalistycznej.Oczywiscie rodzi sie Îtu pytanie o etyke tworzenia tego typu progra-Îmow.Na potrzebach ogladactwa opieraja sie ΠΠÎprogramy typu ¹Big Brotherº czy ¹Barº.Czøo-wiek chetnie zapomina o wøasnych trudnos-Î Âciach, skupiajac uwage na zyciu innych ludzi.Î Î ÇProgramy opierajace sie na podgladactwie cu-Î Î Îdzej prywatnosci beda wiec atrakcyjne, ale po- ΠΠÎzostaje pytanie: czy etyczne?^Stymulowanie przemocy i dewiacyj-nych zachowan seksualnychÂW obecnych na rynku polskim propozycjachÇ Çmedialnych jest takze duzo przemocy i niena-turalnych zachowan seksualnych.MuzykaÂpunkowa i heavymetalowa prezentuje wideo-klipy nihilistyczne.Miøosc zwiazana jest w nich  Îz rozwiazøoscia, separacja, sadyzmem, maso-Î Â Î Îchizmem, homoseksualizmem i autoerotyz-mem.W 1991 roku analizie poddano 750 wi-deoklipow nadawanych przez telewizje kablo-ÂÇ Î Îwe.Obliczono, ze akty przemocy wystepujaw nich 20 razy na godzine.W Music TelevisionÎzanotowano 29 gwaøtownych zachowan anty-Âspoøecznych w ciagu godziny.Ponadto 50%Îkobiet i 10% mezczyzn wystepujacych w tele-Î Ç Î Îdyskach byøo ubranych prowokacyjnie104.Po-104Godzic 1996d.Ç Ç Â124 IV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOWÇ Â Âniewaz tworcy programow telewizyjnychw trosce o ich ogladalnosc staraja sie pokazy-Î Â Â Î Îwac wydarzenia spektakularne, wstrzasaja ΠÎcei niezwykøe, w telewizji wystepuje nadprezenta-Îcja agresji w stosunku do rzeczywistego stanurzeczy.Sytuacja ta powoduje bøedne wyobra-ÎÇ Â Â Îzenia odbiorcow, ktorzy sa przekonani o szer-Ç Âszym, niz jest to w rzeczywistosci, rozpow-szechnieniu przemocy w stosunkach miedzy-ÎÇ Âludzkich.Moze to prowadzic do przekonania,Ç Îze zachowania agresywne sa normalne i po-wszechnie przyjete, a wiec nie budza poczu-Î Î Îcia winy.^Zagubienie wøasnej tozsamosciÇ Â¹The Bakersfield Californianº z 24 grudnia1992 roku informuje: Trzech nastolatkow podÂÇwpøywem gry D & D zawarøo pakt, ze na zawszeÎ Âpozostana przyjacioømi.Osiemnastoletni BillyÎ Â ÇSmith, dziewietnastoletni Joel Henry i rowniezÎdziewietnastoletni Scott Kammeyer byli po-Î Îchøonieci gra.Joel byø mistrzem strategii, a Bil-ly i Scott odgrywali pewne postacie.WedøugÎ Âzasady gry uczestnicy musza byc caøkowicieposøuszni mistrzowi strategii.Gdy Joel musiaøÎ Â Âsie przeprowadzic do Teksasu, wymysliø z przy-jacioømi plan utrzymania przyjazni.Postanowili Âzabic rodzine Kammeyerow, poniewaz rodzice Π ÇScotta mieli samochod, troche broni i pieniedzy, ΠÎÎ Ç Îprzynajmniej wiecej niz inni.Chøopcy zaczaili sieÇ Ç ÂIV ± SZKODY WYWOèANE UZYWANIEM I NADUZYWANIEM MEDIOW 125na rodzicow Scotta, sciagajac ich z pracy do  ΠÎdomu pod pretekstem awarii w øazience.Pod-czas morderstwa mistrz strategii, Henry, czekaøÎ Âna zewnatrz i søuchaø strzaøow z pistoletu, od-dawanych przez poddanego Smitha.Ciaøa ro-dzicow i brata Scotta znaleziono w sobotni wie-Âczor w ich domu przy Gibson Street w miejsco-Âwosci Bakersfield w Kalifornii.Narzedzia zbrod- Îni (noz i pistolet) zostaøy wrzucone do kanaøu Çprzez trzech przyjacioø, ktorzy wyruszyli w po- Âdroz do Ameryki Poøudniowej.Zanim dotarli do ÇÎ ÎMeksyku, wyczerpaøy sie im pieniadze.ZostaliÎaresztowani, gdy przekraczali granice Kalifornii.Ç Î ÎKazdy z nich przyznaø sie do przestepstwaÎ Âw rozmowie z prowadzacym sledztwo105.^Osøabienie tworczej wyobraz ÂniNieumiejetne korzystanie ze srodkow ma-Î Â ÂÇ Âsowego przekazu moze prowadzic do zahamo-wania wyobrazni.Wszystkie dzieci potrzebuja Îwarunkow do tworzenia wøasnych obrazow Âmentalnych i ksztaøcenia wyobrazni.¹DzieciÂtelewizyjneº pozbawione sa tej mozliwosci,Î Ç Âskutkiem czego ich wyobraznia ulega uposle- Âdzeniu.Dzieci wychowywane przy telewizorzeÇ Î Â Â Î Îprzewaznie nie potrafia wyjsc poza sfere jezykaobrazow, nie umieja skupic uwagi na sciezce Π  Çdzwiekowej programu telewizyjnego i powiazac ΠΠÂ105èukasz 1998 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]