[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.2.Najwyższa Izba Kontroli może kontrolować działalność organów samorząduterytorialnego, komunalnych osób prawnych i innych komunalnych jednostekorganizacyjnych z punktu widzenia legalności, gospodarności i rzetelności.3.Najwyższa Izba Kontroli może również kontrolować z punktu widzenia legalnościi gospodarności działalność innych jednostek organizacyjnych i podmiotówgospodarczych w zakresie, w jakim wykorzystują one majątek lub środki państwowelub komunalne oraz wywiązują się z zobowiązań finansowych na rzecz państwa.Art.204.1.Najwyższa Izba Kontroli przedkłada Sejmowi:1) analizę wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej,2) opinię w przedmiocie absolutorium dla Rady Ministrów,3) informacje o wynikach kontroli, wnioski i wystąpienia, określone w ustawie.2.Najwyższa Izba Kontroli przedstawia Sejmowi coroczne sprawozdanie ze swojejdziałalności.Art.205.1.Prezes Najwyższej Izby Kontroli jest powoływany przez Sejm za zgodą Senatu,na 6 lat i może być ponownie powołany tylko raz.2.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może zajmować innego stanowiska, zwyjątkiem stanowiska profesora szkoły wyższej ani wykonywać innych zajęćzawodowych.3.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może należeć do partii politycznej,związku zawodowego ani prowadzić działalności publicznej nie dającej siępogodzić z godnością jego urzędu.Art.206.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może być bez uprzedniej zgody Sejmupociągnięty do odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności.PrezesNajwyższej Izby Kontroli nie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiemujęcia go na gorącym uczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jestniezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania.O zatrzymaniuniezwłocznie powiadamia się Marszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowezwolnienie zatrzymanego.Art.207.Organizację oraz tryb działania Najwyższej Izby Kontroli określa ustawa.RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICHArt.208.1.Rzecznik Praw Obywatelskich stoi na straży wolności i praw człowieka iobywatela określonych w Konstytucji oraz w innych aktach normatywnych.2.Zakres i sposób działania Rzecznika Praw Obywatelskich określa ustawa.Art.209.1.Rzecznik Praw Obywatelskich jest powoływany przez Sejm za zgodą Senatu, na 5lat.2.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może zajmować innego stanowiska, z wyjątkiemstanowiska profesora szkoły wyższej ani wykonywać innych zajęć zawodowych.3.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może należeć do partii politycznej, związkuzawodowego ani prowadzić działalności publicznej nie dającej się pogodzić zgodnością jego urzędu.Art.210.Rzecznik Praw Obywatelskich jest w swojej działalności niezawisły, niezależny odinnych organów państwowych i odpowiada jedynie przed Sejmem na zasadachokreślonych w ustawie.Art.211.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może być bez uprzedniej zgody Sejmu pociągniętydo odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności.Rzecznik Praw Obywatelskichnie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go na gorącymuczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnieniaprawidłowego toku postępowania.O zatrzymaniu niezwłocznie powiadamia sięMarszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego.Art.212.Rzecznik Praw Obywatelskich corocznie informuje Sejm i Senat o swojejdziałalności oraz o stanie przestrzegania wolności i praw człowieka i obywatela.KRAJOWA RADA RADIOFONII I TELEWIZJIArt.213.1.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stoi na straży wolności słowa, prawa doinformacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.2.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydaje rozporządzenia, a w sprawachindywidualnych podejmuje uchwały.Art.214.1 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.2.Najwyższa Izba Kontroli może kontrolować działalność organów samorząduterytorialnego, komunalnych osób prawnych i innych komunalnych jednostekorganizacyjnych z punktu widzenia legalności, gospodarności i rzetelności.3.Najwyższa Izba Kontroli może również kontrolować z punktu widzenia legalnościi gospodarności działalność innych jednostek organizacyjnych i podmiotówgospodarczych w zakresie, w jakim wykorzystują one majątek lub środki państwowelub komunalne oraz wywiązują się z zobowiązań finansowych na rzecz państwa.Art.204.1.Najwyższa Izba Kontroli przedkłada Sejmowi:1) analizę wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej,2) opinię w przedmiocie absolutorium dla Rady Ministrów,3) informacje o wynikach kontroli, wnioski i wystąpienia, określone w ustawie.2.Najwyższa Izba Kontroli przedstawia Sejmowi coroczne sprawozdanie ze swojejdziałalności.Art.205.1.Prezes Najwyższej Izby Kontroli jest powoływany przez Sejm za zgodą Senatu,na 6 lat i może być ponownie powołany tylko raz.2.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może zajmować innego stanowiska, zwyjątkiem stanowiska profesora szkoły wyższej ani wykonywać innych zajęćzawodowych.3.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może należeć do partii politycznej,związku zawodowego ani prowadzić działalności publicznej nie dającej siępogodzić z godnością jego urzędu.Art.206.Prezes Najwyższej Izby Kontroli nie może być bez uprzedniej zgody Sejmupociągnięty do odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności.PrezesNajwyższej Izby Kontroli nie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiemujęcia go na gorącym uczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jestniezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania.O zatrzymaniuniezwłocznie powiadamia się Marszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowezwolnienie zatrzymanego.Art.207.Organizację oraz tryb działania Najwyższej Izby Kontroli określa ustawa.RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICHArt.208.1.Rzecznik Praw Obywatelskich stoi na straży wolności i praw człowieka iobywatela określonych w Konstytucji oraz w innych aktach normatywnych.2.Zakres i sposób działania Rzecznika Praw Obywatelskich określa ustawa.Art.209.1.Rzecznik Praw Obywatelskich jest powoływany przez Sejm za zgodą Senatu, na 5lat.2.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może zajmować innego stanowiska, z wyjątkiemstanowiska profesora szkoły wyższej ani wykonywać innych zajęć zawodowych.3.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może należeć do partii politycznej, związkuzawodowego ani prowadzić działalności publicznej nie dającej się pogodzić zgodnością jego urzędu.Art.210.Rzecznik Praw Obywatelskich jest w swojej działalności niezawisły, niezależny odinnych organów państwowych i odpowiada jedynie przed Sejmem na zasadachokreślonych w ustawie.Art.211.Rzecznik Praw Obywatelskich nie może być bez uprzedniej zgody Sejmu pociągniętydo odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności.Rzecznik Praw Obywatelskichnie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go na gorącymuczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnieniaprawidłowego toku postępowania.O zatrzymaniu niezwłocznie powiadamia sięMarszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego.Art.212.Rzecznik Praw Obywatelskich corocznie informuje Sejm i Senat o swojejdziałalności oraz o stanie przestrzegania wolności i praw człowieka i obywatela.KRAJOWA RADA RADIOFONII I TELEWIZJIArt.213.1.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stoi na straży wolności słowa, prawa doinformacji oraz interesu publicznego w radiofonii i telewizji.2.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydaje rozporządzenia, a w sprawachindywidualnych podejmuje uchwały.Art.214.1 [ Pobierz całość w formacie PDF ]