[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ci, którzy ocaleją, usłyszeli to Moje wyznanie: Ja Jestem w odpowiedzi na ich: szukamyJezusa z Nazaretu? Najświętsze Imię wolno było wymówićpoznają i pokochają Mnie i będą Mi słu\yć bardzo gorliwie.uroczyście arcykapłanowi tylko raz do roku, a cały lud padał przy tym Powiedziałeś przed chwilą, o Panie, \e nigdy nie zobaczymy Cię ju\na ziemię w adoracji.Jako Bóg Ja ju\ teraz jestem tak\e w tym, co wyna ziemi.Dlaczego więc ewangeliści Tobie przypisują wypowiedznazywacie przyszłością.Lepiej powiedzieć, \e to Ja jestem wasząo tym, \e wszystkie narody ziemi [.] ujrzą Syna Człowieczego, przyszłością ju\ dzisiaj, ju\ teraz&przychodzącego na obłokach niebieskich z wielką mocą i chwałą? Przytoczyłeś tu zdanie z ewangelii według św.Mateusza (24,30).Zwróć jednak uwagę na to, \e całe dwa rozdziały 24 i 25 poświęcone134Gdy ktoś spojrzy na słupy, np.telefoniczne, stając w ich równej linii, widzisą w niej zagadnieniu Mojego powtórnego przyjścia.Dlategotylko pierwszy z nich, zaś pozostałe zlały mu się w jedną całość.Nawet gdy się powtórnego trzeba wziąć w cudzysłów, \e, jak łatwo zauwa\ysz, wtrochę z tej linii wychyli i widzi ich więcej, nie potrafi określić odległości międzytych rozdziałach Apostoł zawarł właściwie wszystko, co wiedział okolejnymi słupami&przyszłości Kościoła i świata.Jak ju\ mówiłem, nie umiał odró\nićPojęcie kontekstu optycznego ma zastosowanie w biblistyce (nauce o Piśmiet r z e c h wydarzeń, które zlały się w jego oczach w jedną całość.Zwiętym).Dotyczy ono łączenia przez mówiącego czy piszącego w imieniu Boga(najczęściej tym mówiącym jest prorok) ró\nych przyszłych wydarzeń, odległych odsiebie w czasie, w jedną całość.Trudno mu jest określić odstęp czasu między nimi,mogący obejmować nawet całe wieki.169 170liście Ją tym tytułem.Ci, którzy czcili Ją gorliwiej na ziemi, mogąOstateczne przyjście Chrystusawięcej korzystać z Jej pomocy w czyśćcu.Czyściec to przecie\ jakby Jak do tego doszło, o Panie, \e nasz Adwent oczekiwania ograniczyłwielki szpital dusz , a więc miejsce szczególnego miłosierdzia.śa-się w zasadzie do Zwiąt Twojego Narodzenia, do których ma nasdnej jednak z dusz nie przyjdzie do głowy prosić o jakąkolwiek ulgęprzygotować, a o ostatecznym Twoim przyjściu myślimy zedla siebie: tam poznaje dobrodziejstwo krzy\a; inni natomiast mogąstrachem? Bli\szy nam jest lęk, ni\ wczucie się w słowa powtarzanejej pomóc dzwigać ten krzy\, którego unikała na ziemi.Czy\ mojaw kościołach po Przeistoczeniu: Oczekujemy Twego przyjścia wMatka nie jest Matką wszystkich dróg krzy\owych, nie tylko Mojej?chwale& Skoro oczekujemy przyjścia chwalebnego, to chyba nie Pozwól, o Panie, \e powrócę jeszcze do pytania o grozę Twojegostrasznego dla miłujących Ciebie? W hymnie Jutrzni Adwentusądu nad nami i o wieczne odrzucenie tych, którzy nie szli drogąśpiewamy: Gdy Pan powtórnie nadejdzie * I trwoga świat opanuje,prawdziwej miłości.Czy\ nie powiesz tym ostatnim tego, co zapisali* Niech nas nie karze za błędy.To prawda, \e świat w sensieewangeliści: Idzcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny,biblijnym to ci, którzy Cię odrzucili, lecz któ\ z nas mo\e miećprzygotowany diabłu i jego aniołom? Tym, którzy nie mieli miłosier-całkiem czyste sumienie? Czy zresztą sam nie zapowiedziałeśdzia dla bliznich, pod których postacią Ty sam byłeś ukryty? Czy więcstraszliwych kataklizmów, związanych z Twoim przyjściem? Gdziezawsze naszym myślom o Twoim sądzie nie powinien towarzyszyćtu miejsce na radość przy jednoczesnej trwodze narodów, bezradnychlęk, płynący z niepewności zbawienia?wobec szumu morza.? Powiem: Idzcie precz jako Sędzia.Jednak pierwszym z To prawda, \e myśl o nieuniknionym sądzie mo\e napawać lękiemmówiących będę w tym wypadku nie Ja, lecz sądzony człowiek tennawet tych, którzy twierdzą, \e ufają Mojemu miłosierdziu.Dziać sięwłaśnie, który przez całe swoje \ycie mówił Mi: idz precz ode mnie,to mo\e zwłaszcza wtedy, gdy zapatrzą się nie we Mnie, lecz wnie będę Ci słu\ył.Powtórzy to tak\e na sądzie zachowa się na nimsamych siebie i w swoją duchową nędzę.Zrobiliście jednak karyka-tak, jak postępował w czasie ziemskiego \ycia, widzianego ju\ terazturę zarówno ze Mnie, jak i z Mojego Ojca, wyobra\ając Nas sobiew całej prawdzie.Dlatego właśnie sposób, w jaki przedstawiacie Mniejako zagniewanych surowych sędziów, posługujących się ogniem,jako Sędziego, nazwałem karykaturą.Jestem Miłością, wobec którejpiorunami i ró\nymi kataklizmami, by wzbudzić strach u podsądnych.nienawiść potępi się sama, nawet gdybym jej nie powiedział: IdzTo równie\ stało się przyczyną przedstawienia w fałszywym świetleprecz! Zwiatłością, wobec której ciemność pierzchnie sama;Mojej Matki, której miłosierdzie chcielibyście widzieć jako jedynyPrzyjacielem ka\dego z Moich stworzeń, wyciągającym do nichratunek i ucieczkę przed Bo\ą sprawiedliwością.To prawda, \eramiona, a nie miotaczem piorunów.Moja prośba nie zmieni się przezjako Królowa Nieba i Ziemi obejmuje Ona swym Niepokalanymcałą wieczność: Przyjdzcie do Mnie.Czy\ nie za ka\dego z wasSercem ka\dego człowieka i anioła, nie liczcie jednak na Jej pomoczapłaciłem najwy\szą cenę, gdy\ do końca was umiłowałem? I tona samym sądzie.Nikt nie jest tak sprawiedliwy, jak Ona.Płaszcz Jejwłaśnie Ja miałbym was potępiać, zamiast usprawiedliwiać, obmywaćmiłosierdzia rozciąga się nad ka\dym z was tylko do chwili waszegoi leczyć rany? Ja miałbym być gorszym od miłosiernego Samaryta-sądu, do którego chce wam Ona pomóc się przygotować.nina, którego wam dałem za przykład? Powiedziałem wam przez A w czyśćcu? Panuje opinia, \e wyprowadza Ona stamtąd niektóre sekretarkę Mojego miłosierdzia : Nie chcę karać zbolałej ludzkości,dusze, zwłaszcza w swoje święta.ale pragnę ją uleczyć, przytulając ją do swego miłosiernego Serca. Jest przecie\ tak\e Królową Czyśćca, choć rzadko dotychczas czci-Kar u\ywam, kiedy mnie sami zmuszają do tego, ręka Moja niechętnie171 172bierze za miecz sprawiedliwości; przed dniem sprawiedliwości Sędziego, choć potrzebny im będzie inny nie ziemski, leczposyłam dzień miłosierdzia135.Macie jednak wolną wolę i mo\ecie przemieniony wzrok, by patrzeć w Moje Oblicze.Godziny tegowybrać \ycie wieczne beze Mnie.Nie mówcie jednak, \e to Ja was Sądu, jak mówiłem, nikt nie zna, tylko Ojciec.Znać to u Boga spycham do piekła. być , a zarazem podjąć decyzję. Jak wyjaśnić cytowane wy\ej Twoje słowa: [.] ujrzą Syna Co będzie znakiem, wskazującym na bliski ju\ Sąd Ostateczny?Człowieczego, skoro przed chwilą powiedziałeś, o Panie, \e nikt Cię Będzie nim ostateczne odstępstwo wielu od wiary i Kościoła.Nastą-na ziemi ju\ nie zobaczy? Wybacz mi to, \e tak nieustępliwie powra- pi ono po długim okresie miłości i pokoju, a przyczyni się do niegocam do tego, co jeszcze nie całkiem rozumiem.szatan.Mój umiłowany uczeń napisał na ten temat dostatecznie du\o: Jest w obu Moich wypowiedziach sprzeczność tylko pozorna.Gdy się skończy tysiąc lat, z więzienia swego szatan zostanie zwolnio-Musicie odczytać właściwie wiersz 27 tego\ rozdziału (Mt 24): [.] ny.I wyjdzie, by omamić narody [ [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl milosnikstop.keep.pl
.Ci, którzy ocaleją, usłyszeli to Moje wyznanie: Ja Jestem w odpowiedzi na ich: szukamyJezusa z Nazaretu? Najświętsze Imię wolno było wymówićpoznają i pokochają Mnie i będą Mi słu\yć bardzo gorliwie.uroczyście arcykapłanowi tylko raz do roku, a cały lud padał przy tym Powiedziałeś przed chwilą, o Panie, \e nigdy nie zobaczymy Cię ju\na ziemię w adoracji.Jako Bóg Ja ju\ teraz jestem tak\e w tym, co wyna ziemi.Dlaczego więc ewangeliści Tobie przypisują wypowiedznazywacie przyszłością.Lepiej powiedzieć, \e to Ja jestem wasząo tym, \e wszystkie narody ziemi [.] ujrzą Syna Człowieczego, przyszłością ju\ dzisiaj, ju\ teraz&przychodzącego na obłokach niebieskich z wielką mocą i chwałą? Przytoczyłeś tu zdanie z ewangelii według św.Mateusza (24,30).Zwróć jednak uwagę na to, \e całe dwa rozdziały 24 i 25 poświęcone134Gdy ktoś spojrzy na słupy, np.telefoniczne, stając w ich równej linii, widzisą w niej zagadnieniu Mojego powtórnego przyjścia.Dlategotylko pierwszy z nich, zaś pozostałe zlały mu się w jedną całość.Nawet gdy się powtórnego trzeba wziąć w cudzysłów, \e, jak łatwo zauwa\ysz, wtrochę z tej linii wychyli i widzi ich więcej, nie potrafi określić odległości międzytych rozdziałach Apostoł zawarł właściwie wszystko, co wiedział okolejnymi słupami&przyszłości Kościoła i świata.Jak ju\ mówiłem, nie umiał odró\nićPojęcie kontekstu optycznego ma zastosowanie w biblistyce (nauce o Piśmiet r z e c h wydarzeń, które zlały się w jego oczach w jedną całość.Zwiętym).Dotyczy ono łączenia przez mówiącego czy piszącego w imieniu Boga(najczęściej tym mówiącym jest prorok) ró\nych przyszłych wydarzeń, odległych odsiebie w czasie, w jedną całość.Trudno mu jest określić odstęp czasu między nimi,mogący obejmować nawet całe wieki.169 170liście Ją tym tytułem.Ci, którzy czcili Ją gorliwiej na ziemi, mogąOstateczne przyjście Chrystusawięcej korzystać z Jej pomocy w czyśćcu.Czyściec to przecie\ jakby Jak do tego doszło, o Panie, \e nasz Adwent oczekiwania ograniczyłwielki szpital dusz , a więc miejsce szczególnego miłosierdzia.śa-się w zasadzie do Zwiąt Twojego Narodzenia, do których ma nasdnej jednak z dusz nie przyjdzie do głowy prosić o jakąkolwiek ulgęprzygotować, a o ostatecznym Twoim przyjściu myślimy zedla siebie: tam poznaje dobrodziejstwo krzy\a; inni natomiast mogąstrachem? Bli\szy nam jest lęk, ni\ wczucie się w słowa powtarzanejej pomóc dzwigać ten krzy\, którego unikała na ziemi.Czy\ mojaw kościołach po Przeistoczeniu: Oczekujemy Twego przyjścia wMatka nie jest Matką wszystkich dróg krzy\owych, nie tylko Mojej?chwale& Skoro oczekujemy przyjścia chwalebnego, to chyba nie Pozwól, o Panie, \e powrócę jeszcze do pytania o grozę Twojegostrasznego dla miłujących Ciebie? W hymnie Jutrzni Adwentusądu nad nami i o wieczne odrzucenie tych, którzy nie szli drogąśpiewamy: Gdy Pan powtórnie nadejdzie * I trwoga świat opanuje,prawdziwej miłości.Czy\ nie powiesz tym ostatnim tego, co zapisali* Niech nas nie karze za błędy.To prawda, \e świat w sensieewangeliści: Idzcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny,biblijnym to ci, którzy Cię odrzucili, lecz któ\ z nas mo\e miećprzygotowany diabłu i jego aniołom? Tym, którzy nie mieli miłosier-całkiem czyste sumienie? Czy zresztą sam nie zapowiedziałeśdzia dla bliznich, pod których postacią Ty sam byłeś ukryty? Czy więcstraszliwych kataklizmów, związanych z Twoim przyjściem? Gdziezawsze naszym myślom o Twoim sądzie nie powinien towarzyszyćtu miejsce na radość przy jednoczesnej trwodze narodów, bezradnychlęk, płynący z niepewności zbawienia?wobec szumu morza.? Powiem: Idzcie precz jako Sędzia.Jednak pierwszym z To prawda, \e myśl o nieuniknionym sądzie mo\e napawać lękiemmówiących będę w tym wypadku nie Ja, lecz sądzony człowiek tennawet tych, którzy twierdzą, \e ufają Mojemu miłosierdziu.Dziać sięwłaśnie, który przez całe swoje \ycie mówił Mi: idz precz ode mnie,to mo\e zwłaszcza wtedy, gdy zapatrzą się nie we Mnie, lecz wnie będę Ci słu\ył.Powtórzy to tak\e na sądzie zachowa się na nimsamych siebie i w swoją duchową nędzę.Zrobiliście jednak karyka-tak, jak postępował w czasie ziemskiego \ycia, widzianego ju\ terazturę zarówno ze Mnie, jak i z Mojego Ojca, wyobra\ając Nas sobiew całej prawdzie.Dlatego właśnie sposób, w jaki przedstawiacie Mniejako zagniewanych surowych sędziów, posługujących się ogniem,jako Sędziego, nazwałem karykaturą.Jestem Miłością, wobec którejpiorunami i ró\nymi kataklizmami, by wzbudzić strach u podsądnych.nienawiść potępi się sama, nawet gdybym jej nie powiedział: IdzTo równie\ stało się przyczyną przedstawienia w fałszywym świetleprecz! Zwiatłością, wobec której ciemność pierzchnie sama;Mojej Matki, której miłosierdzie chcielibyście widzieć jako jedynyPrzyjacielem ka\dego z Moich stworzeń, wyciągającym do nichratunek i ucieczkę przed Bo\ą sprawiedliwością.To prawda, \eramiona, a nie miotaczem piorunów.Moja prośba nie zmieni się przezjako Królowa Nieba i Ziemi obejmuje Ona swym Niepokalanymcałą wieczność: Przyjdzcie do Mnie.Czy\ nie za ka\dego z wasSercem ka\dego człowieka i anioła, nie liczcie jednak na Jej pomoczapłaciłem najwy\szą cenę, gdy\ do końca was umiłowałem? I tona samym sądzie.Nikt nie jest tak sprawiedliwy, jak Ona.Płaszcz Jejwłaśnie Ja miałbym was potępiać, zamiast usprawiedliwiać, obmywaćmiłosierdzia rozciąga się nad ka\dym z was tylko do chwili waszegoi leczyć rany? Ja miałbym być gorszym od miłosiernego Samaryta-sądu, do którego chce wam Ona pomóc się przygotować.nina, którego wam dałem za przykład? Powiedziałem wam przez A w czyśćcu? Panuje opinia, \e wyprowadza Ona stamtąd niektóre sekretarkę Mojego miłosierdzia : Nie chcę karać zbolałej ludzkości,dusze, zwłaszcza w swoje święta.ale pragnę ją uleczyć, przytulając ją do swego miłosiernego Serca. Jest przecie\ tak\e Królową Czyśćca, choć rzadko dotychczas czci-Kar u\ywam, kiedy mnie sami zmuszają do tego, ręka Moja niechętnie171 172bierze za miecz sprawiedliwości; przed dniem sprawiedliwości Sędziego, choć potrzebny im będzie inny nie ziemski, leczposyłam dzień miłosierdzia135.Macie jednak wolną wolę i mo\ecie przemieniony wzrok, by patrzeć w Moje Oblicze.Godziny tegowybrać \ycie wieczne beze Mnie.Nie mówcie jednak, \e to Ja was Sądu, jak mówiłem, nikt nie zna, tylko Ojciec.Znać to u Boga spycham do piekła. być , a zarazem podjąć decyzję. Jak wyjaśnić cytowane wy\ej Twoje słowa: [.] ujrzą Syna Co będzie znakiem, wskazującym na bliski ju\ Sąd Ostateczny?Człowieczego, skoro przed chwilą powiedziałeś, o Panie, \e nikt Cię Będzie nim ostateczne odstępstwo wielu od wiary i Kościoła.Nastą-na ziemi ju\ nie zobaczy? Wybacz mi to, \e tak nieustępliwie powra- pi ono po długim okresie miłości i pokoju, a przyczyni się do niegocam do tego, co jeszcze nie całkiem rozumiem.szatan.Mój umiłowany uczeń napisał na ten temat dostatecznie du\o: Jest w obu Moich wypowiedziach sprzeczność tylko pozorna.Gdy się skończy tysiąc lat, z więzienia swego szatan zostanie zwolnio-Musicie odczytać właściwie wiersz 27 tego\ rozdziału (Mt 24): [.] ny.I wyjdzie, by omamić narody [ [ Pobierz całość w formacie PDF ]